неделя, 19 април 2020 г.

Класики: BMW M1 (E26)

Ясно е, че всеки който малко се интересува от автомобили, знае за BMW M1 и няма да научи нещо ново от тази статия. Така или иначе, този модел се е превърнал отдавна в класика и можем само да съжаляваме, че до този момент няма реален наследник, ако изключим разбира се хибридното BMW I8, което не впечатлява с нищо, освен великолепния дизайн. 
Представен през 1978 година, пред широката общественост BMW M1, поразява всички със своя дизайн дело на Giorgetto Giugiaro. Като цяло моделът е разработен от инженерите на Lamborghini с цел баварците да имат достоен конкурент в моторните спортове и да се противопостави на моделите на Porsche. Построен около тръбна конструкция от олекотена стомана и купе от фибро стъкло BMW M1, залага на концепцията със средно разположен агрегат. По една или друга причина до хомологация на модела не се стига и проекта е на път да бъде изоставен, но екипът натоварен с неговата разработка не се отказва и успява да завърши своя проект.  Практически моделът се произвежда в Италия, но двигателят е специално разработен от инженерите на М-техник и е с работен обем от 3.5 литра, извлечени от 6 цилиндъра подредени в една линия. Неговата мощност възлиза на 277к.с. (за цивилната версия), а скоростната кутия е 5-степенна, механична куплиран с диференциал с ограничено приплъзване. 
BMW M1 се произвежда до 1981 година, като финалното асемблиране на модела се извършва ръчно в Мюнхен. Произведени са общо 453 екземпляра, като 53 от тях са предназначени за автомобилният спорт и взимат участие в различни шампионати включително и в надпреварата за 24-часа на Льо Ман. Интериора на цивилните версии е съобразен с ежедневната употреба и не изневерява на стила в останалите модели на марката, като взима повечето компоненти на готово от BMW серия 6.0 и BMW 7-series E23. В базовото оборудване не липсват неща като: климатик, ел. стъкла, озвучителна система, но въпреки това общото тегло не надвишава 1300кг. Според производствените данни ускорението от 0 до 100км/ч става за 6 секунди, а максималната скорост възлиза на 265км/ч. Към днешна дата, добре запазен екземпляр не може да се намери в аукционите за по-малко от 500 000 евро. 





Няма коментари:

Публикуване на коментар