Американският концерн представи своята нова електрическа платформа в която са инвестирани близо 20 млрд. долара. Новото при нея е батерията, която концерна ще произвежда сам и няма да разчита на външни доставчици, за да не се повтори ситуацията с Audi и Mercedes, които преустановиха производството на Audi E-Tron и Mercedes EQC, заради проблем с китайските доставчици.
За разработката на новата платформа наречена Ulyium, инженерите са използвали съвсем нов подход за направата на отделните енергийни клетки, които благодарение на новата технология могат да бъдат разполагани вертикално и хоризонтално. Това на свой ред позволява различно оформление на цялостния пакет, като по този начин нейният дизайн може да бъде съобразен към всякакъв тип автомобили. Производителят съобщава още, че новите батерии ще се предлагат с капацитет между 50 и 200кВтч., като най-мощните ще осигуряват автономия над 650км.
За задвижване моделите ще разчитат на централно разположени електромотори позиционирани в предната или задната част, които ще задвижват съответно предните, задните или четирите колела. Тяхната мощност не се споменава, но става ясно, че най-мощната версия е способна да ускори даден модел до 100км/ч, за около 3 секунди.
Новата платформа реално ще бъде налична за всички познати класове, като първият модел, който се очаква да се възползва от нея е новият Hummer, чиято премиера се очаква още тази година.
Няма коментари:
Публикуване на коментар