сряда, 5 април 2017 г.

История: 40 години BMW 7-series

През 1977 година BMW, представя първото поколение на 7-ма серия (E23), която става еталон за луксозният клас автомобили и до днес. моделът се предлага само във версия с 4 врати, а под капака място намират 6-цилиндрови, редови агрегати с атмосферно или принудително пълнене на цилиндрите чиято мощност варира между 148 и 286к.с. Серийно моделът се предлага с 4 и 5-степенни, механични трансмисии, а срещу доплащане са налични 3 и 4-степенни, автоматични трансмисии. Това е първият модел на марката, който разполага с борд компютър и антиблокираща спирачна система. Серийно 7-ма серия се предлага с климатик, пълен ел. пакет, озвучителна система, елементи имитиращи дърво и др. Срещу доплащане са налични неща като: кожени ел. седалки с подгряващо, телефонна инсталация, заден подлакътник с интегриран контролер за озвучителната система, стъклен люк на тавана и др. До 1987 година, когато е представена втората генерация на модела са продадени 285 000 автомобила. 
Втората генерация известна, като Е32 издига още по-високо това моделно семейство, като се предлага с 6, 8 и дори V12-цилиндрови агрегати. Тяхната мощност варира от 185 до 304к.с., а трансмисиите са 4 или 5-степенни, автоматични. Съществуват и версии с 5-степенна, механична скоростна кутия, но те са рядкост. Това е първият модел в света, за който се предлагат ксенон фарове и първият за марката с електронен контрол на стабилността и тракшън контрол. Автомобилът се предлага и с удължено междуосие с допълнителни 11.5см, за возещите се на втория ред седалки. От втората генерация на на модела са произведени 311 000 автомобила. 
През 1993 година е представена третата генерация на модела - Е38, от която са произведени 340 000 бройки. При нея за пръв път, в това моделно семейство е наличен и дизелов агрегат. Това е и първият европейски модел, който се предлага с интегрирана навигационна система. Дебют правят и страничните въздушни възглавници - тип завеса. За задвижване освен дизеловият 6-цилиндров мотор с мощност 141к.с.,се предлагат и бензиновите 6, 8 и 12-цилиндрови агрегати с мощност между 190 и 322к.с. Трансмисиите са 5 или 6-степенни, механични, а като опция се предлага 5-степенната, автоматична скоростна кутия. Освен с двата типа междуосия, се предлага и версия L7, която е удължена с още 25см. и възможност за частична бронировка. Тя е достъпна само с V12-цилиндровия агрегат и автоматична трансмисия. 
През 2001 година идва ред на четвъртото поколение на модела. Въпреки, че то е посрещнато с огромна доза негативизъм свързани с дизайна и многобройни оплаквания относно надеждността на иновативната тогава IDrive система, това е най-добре продаваният модел от тази серия. До края на нейното производство, което приключва през 2008 година са продадени над 343 000 автомобила. Оборудването е изключително богато още от базовото ниво на обзавеждане, но лошо впечатления правят нетрайните лакови и декоративни покрития на отделните елементи в интериора, което е на път да свали доверието към марката. Моторната гама продължава да се състои от 6, 8 и 12-цилиндрови агрегати с мощност от 225 до 439к.с., като дизеловите вече разполагат с мощни 3.9 и 4.4 литрови мотори с мощност между 215 и 324к.с.. Стандартно всички модификации са оборудвани с първата 6-степенна, автоматична трансмисия вграждана в лек автомобил. Електрическата ръчна спирачка също за пръв път се наблюдава именно в този модел.
Петото поколение на BMW 7-серия (F01), е представено през 2008 година. при него за пръв път купувачите могат да поръчат задвижване на четирите колела, а новата 8-степенна, автоматична трансмисия, въздушното окачване и завиващият заден мост се предлагат серийно за повечето модификации. Всички агрегати са с принудително пълнене на цилиндрите, а мощността им варира между 254 и 537к.с. За пръв път налице е хибридна версия снабдена с електромотор играещ ролята едновременно на стартер и алтернатор. Списъкът с предлаганите опции е безкраен, а неща като: камера за нощно виждане, сензор за разпознаване на пътните знаци, система от камери показващи автомобила от птичи поглед и не на последно място функцията за предоставяне на моментното състояние на пътната обстановка в реално време не трябва да учудват никого. Високотехнологичният модел дори предлага постоянна свързаност с Интернет и възможност за браузване във Фейсбук и Туитър. Така летвата се вдига още повече, а на фирмата производител не и остава нищо друго освен да представи шестото поколение на модела.
Шестото поколение на BMW 7-серия (G11) е представено през 2015 година. Това е напълно нов и още по-технологичен модел базиран върху новата моделна платформа на марката съчетаваща алуминиеви и карбонови сплави с цел намаляване на общото тегло. Всъщност, то не е никак малко  - 1755кг., но пък тук за пръв път е налице 4-цилиндров агрегат. моторната гама предлага о също 6, 8 и 12-цилиндрови агрегати, а мощността на моделите варира от 258 до 609к.с. Трансмисията е 8-степенна, автоматична свързана с GPS навигацията, която подготвя своевременно предавката според пътната обстановка, а задвижването на четирите колела е опционално за всички модификации. Хибридната версия също Коефициентът на въздушно съпротивление от едва 0.24, е отлично постижение за автомобил от този клас, а това се постига чрез активни аеродинамични елементи в моторният отсек и под автомобила. не можем да подминем факта, че това е първият автомобил на пазара, който може да се управлява дистанционно от собственика без той дори да е в автомобила. Новост е и управлението на някои от функциите на IDrive системата чрез жестове. Автономното управление също е заложено в развитието на този модел, а паркирането става напълно автоматично.















Няма коментари:

Публикуване на коментар