събота, 3 януари 2015 г.

Какво видяхме през 2014 година?

Тази година не бе една от най-ползотворните, но затвърди мнението, че автомобилът през това десетилетие изживява своя ренесанс. Почти всички марки и всички модели разполагат с турбо технологии, автоматични или двудискови трансмисии и дори задвижване 4х4. Хибридните технологии навлизат все повече и повече, а модели с водородно гориво вече могат видят и на пазара (Toyota Mirai). Да не говорим за неща като: електрически компресори, 9-10 степенни трансмисии, лазерни светлини и 3 и 4 -цилиндрови, тройно турбинирани агрегати,  чиято мощност варира от 180 до 450к.с. Реномираните марки вече вкарват и карбонови елементи в детайлите на своите модели, а алуминият не е "екзотичен" материал. В началото на годината премиера направи новото поколение на най-продаваният модел в САЩ, а именно Ford F-150, чието купе, окачване и агрегати са изградени предимно от алуминии. Това до преди няколко години не можеше да стане факт в този клас. По това време, бе представен и Crysler 200, чиято 9-степенна, автоматична трансмисия е стандарт за някои от модификациите. С девет степенна трансмисия разполагат още и  Ram ProMaster CityMercedes GLE Coupe, освежената Honda CR-V,  Jeep Renegade и технологичният брат близнак Fiat 500х / 500x CrossLand Rover Discovery Sport и т.н. Да не говорим, че до няколко месеца ще видим и 10-степенна трансмисия във Volkswagen Passat B8.
Нови модели също не липсваха през тази година. BMW представи изцяло новите  4-series, както и BMW X4. Много полемики провокира и първия модел, но не и последният с предно предаване в историята на марката - BMW 2-series Active Tourer. Французите представиха Citroen C4 Cactus и първият от обособената марка DS на Citroen - DS 6WR. От Ford възродиха името Escort. Вярно, че е само за Китай и региона, но все пак и това е нещо. Suzuki Vitara, отново се предлага само като Vitara, без "Grand" пред името. Maybach, пък отново съществува, но този път като модификация на новата S-класа (Mercedes - Maybach S-class). От Mercedes обаче решиха, че CL вече няма да се предлага, а заместиха инициалите с име. Луксозното купе вече ще се нарича просто Mercedes S-class Coupe. Придворния тунинг майстор на фирмата пък представи първия разработен самостоятелно модел в своята история - AMG-GT. Новото Renault Twingo, заедно със Smart ForTwo и ForFour ни представят модерна интерпретация на градски автомобил със задно разположен агрегат и задвижване ан задните колела. С помощта на французите, тази концепция е вече значително по-пригодна , а Smart вече може да се приема не само, като втори автомобил в семейството. Новото поколение на Renault Espace пък ни кара да погледнем с други очи на скучноватите MPV модели. В нова фаза се изкачва и Третото поколение на Skoda Fabia, което е вече всичко друго, но не и компромис. Mercedes V-class, вдига стандартите в своя клас, като в момента е без конкуренция в своя клас. Това прави и Volvo, със новото поколение на XC90.  Въпреки наличието на второто поколение на Audi Q7, шведът е най-технологичният представител в SUV категорията. Mini също не е това, което беше или което се очаква от него. За пръв път в нейната история се предлага и Mini с 5 врати. Opel от своя страна предлага своя Karl, който може да се нарече бюджетен, но същевременно предлага завидно ниво на безопастност и комплектовка. Nissan със своя Pulsar, пък ще се опита да открадне клиенти от утвърдени клиенти в компактния клас. За японците изминалата година също бе интересна. Те представиха новите версии на свои емблематични модели като: Subaru LegacyMazda MX-5, Mazda 2 Nissan Murano и Daihatsu Copen. Не може и да не се споменат изцяло новите Acura TLXLexus NX и Mazda CX-3.
Не по-безинтересни са и останалите, по-важни премиери през годината. Такива бяха: Cadillac ATS CoupeAudi TTDenza EVBMW X6Ford S-MaxFord EdgeHyundai I20Hyundai SonataTata Zest / Bolt, Kia Sorento и не на последно място Jaguar XE.











Няма коментари:

Публикуване на коментар