понеделник, 22 септември 2025 г.

**Най-скъпата Toyota се движи с 80 км/ч. и струва цяло състояние. Това е бъдещето!


Ето го и него. Новият продукт на Toyota, наречен е-Palette. Самото име звучи малко френско и закачливо, но всъщност това е просто... кутия. Една голяма, квадратна, изцяло електрическа кутия с четири колела. От Toyota твърдят, че моделът е предназначен за "различни услуги за мобилност". Което, преведено на човешки език, означава - ще бъде каквото му кажат да бъде. С години ни показваха концепции и прототипи, като някакви извънземни, които ни подготвят за нещо голямо. А сега, странната електричка най-накрая е пусната в продажба в Япония. За жалост, цената й може и да е малко по-ниска. Защото, нека си го кажем - кой би си купил това на цена от 190 000 долара, ако не е за някаква корпоративна глупост?

Проектът започна още през 2018 г.  После дойде друга версия за Олимпийските игри в Токио. И сега - ето го и него. Производствената версия в търговски вариант. Визуално е запазил цялата тази "ДНК" на оригинала копиран от множество производители на подобни колички като Holon Mover.  Квадратен силует, малки колела и огромни стъклени панели. Има и "приятелско" лице. Определя се от кръгли LED фарове и някаква цифрова табела и разбира се емблемата на Toyota. Добавили по-големи прозорци и тънки мигачи. За да може поне някак да се отличава. Задната част е като предната, само че с червени задни светлини. Гениално. 


За разлика от по-ранните прототипи, където само се седеше, сега са добавили седалка и волан, позиционирани централно. Дизайна на волана подсказва, че управлението се осъществява по електронен път без механична връзка към колелата. Кокпитът разполага с четири дисплея! Четири! Централен инструментален панел, инфотейнмънт дисплей, друг тъчскрийн и четвърти монитор за наблюдение на кабината. Все едно караш космически кораб, а не автобус. На борда място намира пакет от асистенти подпомагащи шофирането, които позволяват автономно движение от ниво 2, но според производителят с малки ъпдейти нивото може да бъде увеличено до 4-то, ако законът някога го позволи. Естествено, за по-лесен достъп моделът разполага с нисък под, широки плъзгащи се врати и рампа. За да може да се качват хора с инвалидни колички и майки с колички. Това е добре. Вътре могат да се поберат до 17 човека. 12 правостоящи, 4 седящи и шофьор.  Но най-важното е, че интериорът може да се персонализира. Toyota си го представят така: сутрин вози пътници, на обяд става камион за храна, а вечер - място за гледане на спорт. Докато се зарежда. Защото, нали, трябва да се зарежда.


За задвижване Toyota e-Palette разчита на един електромотор с мощност 201 к.с., достатъчно мощност, за да развиете 80 км/ч., но не и да избягате от данъчните, ако сте направили грешката да си купите това нещо. Батерията е с капацитет от 72 кВтч., достатъчна за да изминете в реални условия до 250 км. Или да умрете по пътя, ако трафикът се сгъсти. За да се спасите, ще чакате 40 минути на бързо зарядно или ще се молите поне 12 часа пред обикновен контакт. Големият бонус е, че може да служи за аварийно захранване или иначе казано - разполага с двупосочно зареждане. Идеален е, ако искате да си направите парти с караоке в някоя гора, но няма да ви стигне мощността да си включите пералнята.


Ето го и най-важният момент. Всичко това изглежда приемливо, докато не чуете цената от 196 400 долара. Това е почти два пъти повече от цената на спортна кола като Toyota Supra. Дори флагманът на Toyota, Century SUV, изглежда като благотворителна акция до това чудо. Ето я цената на зеления фанатизъм. За тези пари си купувате кола, която може да кара бавно и да дава ток. Е, японското правителство е щедро. Дават субсидии, стигащи до 107 200 долара, за да не се сринете окончателно. Toyota e-Palette се произвежда по поръчка, което обяснява защо ще ви одерат откъм цена. Защото ето така изглежда бъдещето - правено на ръка, скъпо и с батерия, която умира бързо. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар