петък, 26 септември 2025 г.

По-голям екран = по-малко бутони: В Китай, Toyota превърна Highlander в телевизор на колела

 


Ако погледнете към Северна Америка, което не ви съветваме - Toyota Highlander

току-що влезе в моделната 2026 година, като основната новина е, че стана по-скъп и се предлага с цифров инструментален панел. Спрели са базовата версия. Класически ход. Но в Китай, този гигантски пазар, където всичко е двойно и леко преувеличено, историята е по-интересна. Tam купувачите получават интериор, който е бил "подобрен". Или по-скоро е изцяло нов.


Китайският Highlander е дело на GAC и се продава заедно с брат си близнак - Crown Kluger от FAW. Както казахме, там всичко е двойно. На външен вид – същата скучна форма. Голям, функционален, SUV. И точно когато си мислиш, че ще избегнеш дигиталната чума, отваряш вратата. Виждаш го веднага: огромен 15.6-инчов централно разположен таблет за инфо-развлекателната система. Петнайсет точка шест инча! Досега бяха 10 или 12.3. Защо, за Бога, някой се нуждае от екран с размера на малък телевизор в колата си? Вероятно за да гледа китайски сапунени опери, докато чака в трафика. Той е съчетан със стандартен 12.3-инчов цифров инструментален панел. Добре, поне километражът е ясен, а за разнообразие се предлага и опционален HUD дисплей.  


За да поберат това стъклено чудовище, е трябвало да преработят таблото. Физическите бутони за контрола на климатичната инсталация са история. Защото нищо не е по-удобно от това да се ровиш в подменюта, докато се опитваш да включиш парното. Това е глупост. Но е модерно. Но, ако се замислим, колко пъти регулирате климатика след като го пуснете. Реално, ако работи добре може целогодишно да бъде настроен на 22 градуса. Вътре има и други "подобрения": по-бързо безжично зарядно за телефони,  нови цветове за седалките и за по-скъпите версии, електрически управляеми и отопляеми задни седалки. 


Под капака, разбира се, няма никакви промени. Както и очаквахме. Китайците са вкарали повече стъкло, но не са пипали механиката. Там имаш 2.0-литров 4-цилиндров турбо мотор с 244 к.с. и 8-степенен автоматик с AWD. Може да поръчаш и 2.5-литров хибрид с 243 к.с. И двете са разумни и сигурно ужасно надеждни. Що се отнася до бъдещето - говорят, че в Китай ще има и версия с удължен пробег, а в Америка – можело да се появи изцяло електрически модел. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар