вторник, 23 септември 2025 г.

Suzuki се отказа от блясъка на своята емблема

 Живеем в епоха, в която лъскавите значки избледняват. Потъват в паметта, отстъпват място на нещо по-плоско, по-семпло. Като че ли е дошло времето за масово обезличаване. Светът на автомобилите, този някогашен символ на величие, днес се поддава на капризите на дигиталната ера. Марките изведнъж проумяха, че екранът на смартфона е тяхното бойно поле. И там, на това малко екранче, обемните емблеми изглеждат като ненужен товар. Затова започнаха да ги „изстискват“, докато не остане нищо друго освен един плосък силует.


Последни в този поход на опростяването са Suzuki. Техният нов знак е първият сериозен редизайн от 2003 г. насам. Някогашното „S“ от 1958 г., което почти не се е променяло, сега е изтъркано от всичко излишно. Хромът е отстъпил пред „сребристо с висок блясък“ - може би защото звучи по-екологично.  Това обаче не е въпрос на вкус, а на оцеляване в новата реалност. Някога логото бе като герб, носеше тежест, символизираше история. Сега е просто икона на дисплея. Новият знак на Suzuki ще се появи първо върху концептуалните модели на изложението в Япония през 2025 г. След това ще тръгне по целия свят. И тъй като пропорциите са същите, лесно ще се монтира на съществуващите модели. Просто и елегантно. Без излишни движения. Без болтове.

Президентът на компанията, Тошихиро Сузуки, говори за „ангажимента на Suzuki да се поставим на мястото на клиента“ и за „нови предизвикателства“. Думи, които звучат добре, но зад които се крие нещо по-прозаично. Светът се променя. И ако не си достатъчно „плосък“, просто няма да те забележат.

Няма коментари:

Публикуване на коментар