При пускането на пазара има два варианта. И двата са пълни с технологии, и двата очевидно са проектирани да ви накарат да се запитате защо изобщо ви е пукало за цилиндрите. След секунда обаче се сещате за звука на банцига, когато дядо ви режеше дърва и този на съседа, който форсираше своят V8 след смяна на филтрите. Нека започнем с най-забележителното - цената. В Германия, те ще стартират от 105 200 евро за базовият модел и 165 500 евро за Cayenne Turbo. същият ще разполага с мощност от 844 к.с. при нормално шофиране. Но лудостта е в онзи бутон на волана Push-to-Pass. Натискаш го и получаваш още 173 к.с. за 10 секунди. А с активиран Launch Control цялата тази стихия освобождава до 1139 к.с. Porsche твърди, че това е най-мощният им сериен автомобил досега и ускорява от 0 до 100 км/ч за 2.4 секунди. Максималната скорост е ограничена на 260 км/ч. за да сте сигурни, че ще изминете повече от 100 км. Добре дошли в новата, бездушна реалност на Porsche. Базовият Cayenne Electric? Той е за простосмъртните. Има само 402 к.с. Тоест, той е бавният в новата реалност. Но дори той прави 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди. Технологията за адаптивно окачване ASM е стандартно за всички версии. Turbo версията добавя заден диференциал с векторизиране и налична опция за управление на задния мост заедно с активните стабилизиращи щанги. Батерията която намира място и в двете версии е огромна и тежка с капацитет от 113 кВтч. В най-добрия случай обаче ще можете да изминете до 642 км. и то на теория. Забравете за споменатите 260 км/ч. и телепортацията до 100 км/ч. След две три стартирания ще трябва да бутате близо 3 тонeн електрически SUV. За радост обаче, той е снабден с 800-волтова архитектура и от 10 до 80% ще можете да заредите батерията само за 16 минути. Имаме си и рекуперативни спирачки, които могат да върнат до 600 kW обратно в батерията. Това означава, че при 97% от ситуациите, няма нужда да се налага да използвате физическите спирачки с карбонови дискове, за които сте се бръкнали с над 10 000 евро. Имаме и опция за индуктивно зареждане. Просто вкарваш в гаража, паркираш върху подложката и SUV-ът започва да се зарежда сам с до 11 kW.
С интериора се запознахме преди малко повече от месец. Технологичното изживяване е дигитална оргия: новият Flow Display с два големи OLED екрана, 14,9-инчов дисплей за пътника като опция, епичен 87-инчов HUD с добавена реалност, AI-базиран Voice Pilot. Цифри, цифри, цифри! Пътниците на задните седалки получават повече място за краката и електрическо регулиране, плюс панорамен покрив, който променя непрозрачността си с течни кристали. И сега, най-голямата трагедия на новото време: режимите на настроението. Интериорът се трансформира в пространство за преживявания. Вече не е важно как караш, а как се чувстваш. В зависимост от избраната програма, се променя всичко: позицията на седене, светлинното настроение, климатикът, звуковият профил, дори оформлението на дисплея. Какво е това? Автомобил или психоаналитик на колела? Сякаш животът ни не е достатъчно объркан, че и колата трябва да се адаптира към нашето нестабилно настроение. Диапазонът на комфорт се допълва от комуникационната светлинна лента - LED лента, която...посреща пътниците, когато влизат. А после визуализира процеса на зареждане. Това ли е най-важното послание на машината към човека? Да гледаме как се мига и се зарежда. Евала!





Няма коментари:
Публикуване на коментар