вторник, 9 септември 2025 г.

Ferrari Testarossa се завръща. Но не като спомен, а като бъдеще.

 


Ако някой някога е решил, че едно Ferrari  не може да бъде по-бързо, по-мощно и по-скъпо, то явно този някой никога не е говорил с италианците. Защото те не вярват в лимити. И ето, сега са ни дали още едно. Наречено е 849 Testarossa. Звучи като нещо познато - нали?. Но под кожата е нещо съвсем друго. Името Testarossa всъщност датира от 50-те години. Тогава са кръщавали така състезателните коли заради червените капаци на клапаните. После идва онази от 80-те, която всички знаем Но тази, днешната, няма нищо общо с нея. Или почти нищо. Според шефа на маркетинга, името просто означава, че е най-мощната в гамата. И знаете ли какво? Прав е. Защото тази кола има 1035 к.с.. Само двигателят с вътрешно горене генерира 819 к.с. А три електрически мотора добавят още 217 к.с. Това не е просто кола. Това е електрическа ракета.

Наричат я „червенокоса“. Но не прилича на старата Testarossa, нито на Countach. Можете да я объркате с Ferrari SF90 Stradale. Но е по-добра и ще бъде негов заслужен наследник. Има „аеронавтичен“ дизайн, остри геометрични линии и големи въздухозаборници, интегрирани във вратите. Казват, че е вдъхновена от състезателните прототипи от 70-те години. Всичко това е много интересно, но в крайна сметка изглежда като по-добра, по-модерна SF90.


Ето и няколко числа. Ускорение от 0 до 100 км/ч за 2.2 секунди. 0-200 км/ч за 6.3 секунди. Това е по-бързо от почти всичко на света. И има максимална скорост над 330 км/ч. С 8-степенна скоростна кутия от F1. Ако искате да я карате на ток, можете. Но само до 129 км/ч. И само на предните колела. С пробег до 24 километра. Защото Ferrari не са направили тази кола, за да стоите на светофари и да сте безшумни. Направили са я, за да летите.


Вътре в колата има два екрана. Един за теб, един за пътника. А когато пътникът види  своя екрана ще си мисли: „О, боже, колко сме бързи“. Предлагат се нови цветове и нови джанти. И ако си наистина богат, можеш да си поръчаш версията Assetto Fiorano за която трябва да доплатиш 52 000 евро. Тя е по-лека, има повече притискателна сила и струва още повече. Защото италианците не искат просто да ви продават коли. Искат да ви продават мечти. И за тези мечти, ще платите много. Цената на Berlinetta започва от 460 000 евро, а тази на Spider е над 500 000.


Няма коментари:

Публикуване на коментар