понеделник, 25 август 2025 г.

Новото Audi Q3 Sportback: По-скъпо, по-непрактично, но по-спортно

 


От Audi пак го направиха. След като пуснаха новия Q3, сега ни пробутват и по-спортната му версия Q3 Sportback. Защото, нали, щом е с полегат покрив, значи е спортна. Същото нещо го правиха с Q4, Q5 и Q8. Очевидно маркетолозите са преценили, че светът се нуждае от повече SUV-та с прическа на купе. Ако се чудите каква е разликата - почти никаква. Взели са си стандартния Q3, който, честно казано, е доста приличен, и са му свалили покрива отзад, все едно го е ударила тухла от високо. Извито задно стъкло, по-нисък силует и никакви рейки на покрива. Според тях, е по-къс с цели 29 милиметра, което пък абсолютно безсмислено. Задницата е същата - с онези модерни стопове, които преминават през целия багажник, все едно светлинна лента за дискотека, и броня с имитация на въздухозаборници. Защо? Защото така изглежда "агресивно". Само че цялата тази агресия се изпарява, като разбереш, че е просто един обикновен семеен SUV.

В интериора също няма никакви изненади. Таблото си е същото като в обикновения Q3, което си е добре. Има си голям 11.9-инчов дигитален дисплей пред водача и още по-голям 12.8-инчов екран за инфотейнмънта. Поне в това отношение са напред. Обаче идва големият проблем. Този "спортен" покрив се е отразил на багажника. Със сгънати седалки разполагате с 97 литра по-малко обем от нормалния Q3. С други думи - вече не можеш да побереш палатката, ако искаш да я вземеш на пътешествие. Още по-лошо. От Audi не казват колко е багажникът, когато седалките са вдигнати. Вероятно защото е толкова малък, че ще ти стане смешно.


Под капака има всичко - бензин, дизел, някакви меки хибриди и дори Plug-in хибрид. Базовият 1.5-литров двигател има 148 к.с. което е достатъчно, за да те закара от точка А до точка Б, но не и да те накара да се усмихнеш. Ако искаш да се изръсиш, можеш да вземеш 2.0-литровия с 262 к.сл, което вече звучи по-добре, но все пак е просто Audi. А Plug-in хибридът... той има 268 к.с., и може да измине 118 км. на ток. 118 километра! Звучи чудесно, но само ако живееш в свят, в който батериите не тежат 2 тона и не струват колкото цялата кола. Трансмисиите при всички случаи са автоматични, като не е забравено и задвижването на четирите колела, за което обаче ще се доплаща. 


Сега най-важното - цената. В Германия започва от 46 450 евро. За този "спортен" външен вид плащаш близо 2000 евро повече от нормалния Q3, за да получиш по-малко пространство. Защо? Защото Audi смята, че си глупав. И явно е прав. Защото винаги се намира някой, който да си купи по-скъпа кола, която прави същото, но изглежда "по-спортно". И така, светът става още по-скучно място, изпълнено с еднакви автомобили с различни задници. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар