понеделник, 25 август 2025 г.

Обновеното Renault Kiger: Кола за бедни, но с характер

 


Преди години Renault направиха това, което всички правят – опитват се да изкарат пари от „развиващите се пазари“. За Индия измислиха две коли - Renault Triber и малкият Kiger. И двете бълват от един и същи завод в Ченай. Сега, след като Triber получи малко грим, ред е и на Kiger да се наконти. Защото дори и бедните искат да изглеждат добре. Обновеният Kiger се опитва да изглежда повече от това, което е. Вместо старата радиаторна решетка, сега има дупка с хромирана вложка и уголемен въздухозаборник. Все едно са му сменили носа. Естествено, новото лого на Renault е сложено отпред, за да се знае кой е шефът. Отзад също има нов спойлер и затъмнени стопове, като на някоя "бегачка". Дори са измислили нови цветове - жълто и сиво, за да не се бърка с такси. А ако си платиш, ще ти сложат и двуцветни джанти, за да си най-якият в задръстването. 

Вътре не са правили чудеса, но са се постарали. Двуцветни табла, шевове по седалките и волана. Като да си купиш фалшив часовник, който изглежда почти като истински. Сега, срещу допълнително заплащане, можеш да имаш и вентилация на седалките, което в индийската жега не е лошо. Шумоизолацията също е подобрена, което на техния език значи, че сега се чува само половината от клаксоните навън. Най-голямата екстра? Базовите модели вече имат шест въздушни възглавници, което значи, че може и да оцелееш при по-сериозен инцидент.


Под капака обаче, няма нищо ново. Същите мотори, които движат и предишния модел. Един 1.0-литров двигател, който има 72 к.с., и по-мощен вариант с турбо и мощност от 100 к.с. Скоростите са ръчни или автоматични, според зависи. Задвижването е само на предните колела, тъй като за тези пари никой не очаква повече. Цената? Започва от 630 хиляди рупии (около 7200 долара). За тези пари получаваш нещо, което се движи и има климатик. Ако искаш повече, плащаш до 1.13 милиона рупии (12 900 долара) и получаваш по-мощен двигател и още няколко екстри. Всичко си е на мястото. Няма изненади. Просто кола за масите, която се опитва да бъде нещо повече. Но кой дава пари за това? Най-вероятно, ако моделът по някакъв начин дойде в Европа, то би имал някакъв пазарен успех на пазарите в страните от Източна Европа.


Няма коментари:

Публикуване на коментар