четвъртък, 17 юли 2025 г.

Smart #5 EHD: Когато "умната" кола разбра, че токът е грешка


 Smart е марка, която винаги е била малко като онази градска легенда, която чуваш за нея, виждаш я от време на време, но никога не си сигурен какво точно прави. През 2019 г. тези "умници" от Smart решиха да минат изцяло на ток. Електромобили за всички!". Точно преди Mercedes да се навие да продаде половината акции на някакви китайци от Geely. Ето това се казва бизнес нюх! Подготовката за тази тотална електрификация, разбира се, била в ход от по-рано. Например, в Америка спрели да продават бензинови Smart-ове още през 2017 г. И какво стана? Продажбите на американския пазар се сринали почти до нула. Ама това, както се оказва, не било достатъчно, за да спре мениджърите от по-нататъшни "гениални" ходове. След като минали на нова моделна гама, произведена, естествено, в Китай, марката Smart останала вярна на електрическата концепция. "Да живее токът!" – викали те. Само че продажбите... ами, не били "изключителни". През 2024 г. в Китай продали малко под 50 хиляди електрички от трите налични модела. Точно толкова,  колкото продава един друг китайски производител за седмица.

И какво правиш, когато токът не върши работа? Ами, връщаш се към корените, но малко по-модерно. Явно хибридите ще "коригират" тази ситуация. Ето го и новото "чудо" - хибридна версия наSmart #5. Добре дошли обратно в реалността! Самият модел "номер пет" е още доста нов. Този 4.7 метров, дебютира преди година и е основан на Mercedes EQB (X243). Вече си има четири електрически версии със задно или със задвижване на всички колела. А тази нова модификация EHD е паралелен хибрид. Звучи сложно, но е просто - 1.5 литров, турбо бензинов агрегат с мощност 163 к.с. от Geely е свързан към предните колела чрез някаква 3-степенна DHT трансмисия. За електрическата част още няма информация, явно е "строго секретна". Знаем обаче, че тежи 2190 кг., което е по-малко от всяка електрическа версия на марката. Я виж ти! Ето го първото предимство - по-лека кола. И максимална скорост от 185 км/ч. 


Отвън хибридният Smart #5 се различава от електрическите си братя и сестри само с няколко дребни детайла. Има различен дизайн на предната и задната брони, като предната вече има повече отвори за въздух. Новост за марката е позиционираният на покрива лидар. Досега Smart-овете си караха с радари и камери за адаптивен круиз контрол, ама сега, видите ли, щели да имат по-усъвършенстван автопилот. За да може колата да кара сама, докато вие се чудите защо изобщо сте си я купили. Официалните дати за дебют на хибридният Smart още не са уточнени. Но е ясно, че Geely няма да отлага това. Защото парите трябва да се правят, нали? А като не става с чист ток, значи ще стане с малко бензин. Това си е чист прагматизъм! И така, "умните" коли станаха още по-"умни" и  разбраха, че да си изцяло електрически е просто... недалновидно. 

повече информация и снимки ще бъдат добавени в по-късен етап. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар