петък, 11 юли 2025 г.

Renault Boreal : По-добрата Dacia Bigster


В свят на имитации и преобличания, автомобилната индустрия продължава да ни изненадва. Или по-скоро да ни поднася стари истории в нова опаковка. Днес пред нас е нещо, което не е просто заимстван модел – не, това не е онзи Renault Grand Koleos, който смърди на корейско-китайски миш-маш. Тук, говорим за по-елегантна измама. Тук схемата е по-сложна, по-френско-румънско-бразилско-турска, направо като схема за пране на пари! 


Renault Boreal, звучи някак... по-класно, нали? По-изискано от просташката Dacia Bigster, но не се лъжете! Това е същият румънски кросоувър, просто мащабно преработен и модифициран. Сякаш сте взели един прост селянин, облекли сте го във фрак, сложили сте му папийонка и изведнъж той става "аристократ". Разликите? Ами, да, има ги. Boreal се различава от румънският си събрат не само по дизайна на предната и задната част.  Там, разбира се, е вложено изцяло ново LED осветление - по-модерно, по-бляскаво, все едно да сте сложили диаманти върху евтин пръстен. Но най-важното обаче е ревизираната форма на купето. Наклонът на задните колони е увеличен, покривът е с по-наклонена линия. Тази елегантност, прави Boreal да изглежда не просто като кола, а като бижу, макар и с известен компромис в практичността, тъй като обемът на багажника, разбира се, е намален. Е, за красота се плаща, нали така?

И ако външният вид ви е заблудил, нека надникнем вътре. В петместната кабина на Boreal, дизайнът е издържан в така модерният минималистичен стил, но същевременно притежава капка лукс. Няма ги онези досадни бутони, които само пречат на елегантния вид. Сега имаме един цифров панел с два екрана, всеки с 10-инчов диагонал. Сякаш цялата информация на света ви е поднесена на поднос, без излишна суета. Медийната система е с вградени Google услуги и актуализации по въздуха, защото в съвременният свят няма място за кабели. Серийно моделът идва с двузонов климатроник, амбиентно осветление с 48 цвята, за да създаде настроение, каквото ви душа иска. И, разбира се, връх на сладоледа е опционалната аудио система от Harman/Kardon с 10 високоговорителя настроена от Жан-Мишел Жар.  Да, същият, за когото звукът трябва да е съвършен, дори когато слушате новините. 


Под тази елегантна опаковка се крие познатата CMF-B модулна платформа на концерна, но в нейната подсилена версия наречена RMP. Звучи като нещо от тайните лаборатории на Renault, нали? Задвижването засега е с познатия 1.3 литров, 4-цилиндров турбо мотор, куплиран серийно с 6-степенна, роботизирана трансмисия задвижваща само предните колела.  Мощността варира според пазара. От 138 к.с. в Турция до 156 в Южна Америка, а ако бразилците си сипят етанол, то мощността нараства до 163 к.с.  В близко бъдеще ще има и хибрид със задвижване на всички колела. Защото бъдещето е електрическо, дори когато е маскирано като минало.


И така, ето ви го Renault Boreal. Не е ново, просто е преоблечено. Прилича на онази по-млада братовчедка, която е наследила старите дрехи, но е успяла  да изглеждат  по-секси. Ще бръмчи в Бразилия и Турция и ще се Ще се продава на 71 пазара, което е като да хвърлиш спагети по стената и да се надяваш да залепнат. Дали ще успее? В свят, където външният вид е всичко, а съдържанието просто досаден детайл, най-вероятно - да. Защото, важното опаковката да е лъскава, а тази е! 

Няма коментари:

Публикуване на коментар