Ех, Subaru. Едно време японците бяха известни с боксерните си двигатели, симетричното задвижване на всички колела и това, че бяха Subaru. Сега обаче изглежда, че стратегията им за японския пазар се свежда до две неща: кей автомобил и хибридни модели, които не са точно хибридни. И всичко това с щедра помощ от Daihatsu. Поздравления на Subaru за това, че успяват да продават чужди автомобили под собствената си марка.
Първият "нов" продукт, който марката представи в страната на изгряващото слънце е четвъртото поколение наSubaru Stella. Спомняте ли си времето, когато Stella беше самостоятелен модел? Най-вероятно - не. От второто си поколение представено през 2011 г., моделът се превърна в клонинг на Daiharsu Move. Преди няколко седмици новият Move, беше представен в Япония, а сега, изненадващо, неговият аналог се появи в гамата на Subaru. Защото какво по-добро от това да продаваш чужда кола с твоя емблема?
Daihatsu Move промени формата си от хечбек на микрован с плъзгащи се задни врати. Естествено, и Subaru Stell претърпява същата метаморфоза. Общата височина се увеличи само с 25 мм. за да можете да товариш още повече неща. Дължината и ширината не са променени, защото японското законодателство за кей автомобили е... стриктно. Предлага се двуцветно боядисване с черен покрив. Защото кой не обича черни покриви? Подобно на оригиналния Move, Stella може да има 14- или 15-инчови джанти. Единствените външни разлики между Stella и оригинала са опционалният спортен пакет бронзови акценти по каросерията и комплект стикери. Защото това са нещата, които отличават един Subaru, нали? Стикерчета.
Интериорът на Stella се различава от Daihatsu само по емблемата на волана, тъй като няма нужда да си правиш труда да променяш нещо, което вече е работещо. Разбира се, няма промени и в техническата част. Под капака има 3-цилиндров двигател от 0.66 литра. В атмосферната версия произвежда 52 к.с., достатъчно за да не изпреварите друга кей количка. За топ версията Stella ZS е предвиден турбо двигател с 64 к.с.. Всички версии са оборудвани с CVT трансмисия задвижваща предните колела. Срещу допълнително заплащане може да има и задвижване на всички колела, но това не е заслуга на Subaru. Новото поколение Subaru Stella е на цена от поне 1.36 милиона йени или 9 400 долара. Така че, ако търсите Subaru, което всъщност е Daihatsu, имате си избор.
Вторият "нов" продукт е, ами не е нов. Това е просто нова версия на кросоувърът Subaru Rex. Настоящият Subaru Rex се появи преди три години, превръщайки се във вариация на Daihatsu Rocky и Toyota Raize. Но за разлика от тях, Rex едва сега се е сдобива с хибридната система e-Smart. Тя включва 3-цилиндров, атмосферен двигател с обем от 1.2 литра и мощност, куплиран с електродвигател на предния мост с мощност106 к.с. и литиево-йонна батерия. Ето тук става интересно: Rex е хибрид с удължен пробег. Което означава, че двигателят с вътрешно горене не е свързан пряко с колелата. Той работи само в генераторен режим, за да презарежда батерията. Защо? Защото е по-сложно и вероятно по-ефективно. Но поне декларираният разход на гориво е само 3.5л/100км., който вероятно няма да постигнете в реалния свят. Визуално хибридният Rex се различава от бензиновата версия по различна радиаторна решетка и дизайна на джантите. В Япония хибридните кросоувъри струват от 2.22 милиона йени, около 15 400 долара, а задвижването може да бъде само предно.
Няма коментари:
Публикуване на коментар