Пригответе се, защото Corvette ZR1от тази година вече е не просто автомобил, ами феномен. Това е най-бързата машина на GM, кацнала на нашата планета - пистово чудовище, което катапултира от 0 до 96 км/ч за умопомрачителните 2.2 секунди, а максималната му скорост от 385 км/ч звучи като халюцинация, генерирана от изкуствен интелект. Това става благодаренre на версията ZR1X, която превръща Corvette в най-бързият американски модел създаван някога. Пригответе се, защото пуристите може и да се намръщят, но този "Vette" не е шега. Тези, които търсят свеж нов външен вид, съчетан с повишената производителност, ще бъдат "разочаровани" да научат, че ZR1X изглежда практически идентичен със ZR1, който от своя страна не изглежда много по-различен от атмосферния Z06. Разбира се, защо да променяш перфектното? Отличителните характеристики между трите автомобила остават едни и същи - агресивен дизайн на предния въздухозаборник, издаден преден сплитер, странични въздухозаборници и масивен заден дифузьор с четири ауспуха. Единствената визуална разлика между ZR1 и ZR1X е вентилираният преден капак.
Chevy нарича това истинска американска хиперкола. И макар някои да се засегнат от този термин, даден на същество подобрен спортен автомобил, ZR1X поне има производителността, която го подкрепя. Както подсказва името, автомобилът използва градивните елементи на обикновения ZR1, включително същия 5.5-литров, V8 с два турбокомпресора и плосък колянов вал, който генерира вече изумителните 1064 к.с. Но докато всичко това продължава да се предава към задните колела чрез 8-степенна трансмисия с двоен съединител, предният мост получава версия на електрическия мотор от Corvette Е-Rayе. Само че тук, той е увеличен до мощност от 186 к.с., което води до правдоподобна обща мощност от 1250 к.с. Батерията, разположена в гръбначния стълб на автомобила, запазва капацитет от 1.9 кВтч, но притежава по-висока използваема енергия за по-добра способност за затопляне. И не, ZR1X не е Plug-in хибрид както E-Ray, защото цялата електрическа енергия идва от регенеративно спиране. Забравете за зарядните станции, този звяр се зарежда сам, докато вие се забавлявате на пистата! Ако разбира се решите да използвате педала на спирачката.
Разпределението на мощността между двете оси се регулира постоянно, за да отговаря на командите на водача и условията на превозното средство, което спомага за подобряване на реакцията и управлението на сцеплението. На пистата ZR1X се възползва от няколко специализирани режима на задвижването за управление на електрическата мощност, включително режим за издръжливост, за удължено "загряване" на обиколката, режим за клалификация, който оптимизира стратегията за мощност в рамките на една обиколка, и разбира се, незаменимата функция Push To Pass - за максимална налична мощност при поискване, например при изпреварване на онези бедни Ferrari-та и McLaren-и.
Цялото това удоволствие започва от 178 195 долара, включително данък от $3000 за разход на гориво - защото ZR1 може да поглъща два галона високооктанов бензин в минута при пълна газ. Проблемът с разхода е реален, но едва ли можете да си купите Porsche 911 GT3 RS за толкова пари. Porsche с 532 к.с., което е точно на половината от 1064-те коня на ZR1, започва в САЩ с цени от 167 000 долара. Кой печели тук?
Няма коментари:
Публикуване на коментар