неделя, 24 декември 2023 г.

NIO ET9 е свръх технологичен EV луксозен модел с 900-волтовата архитектура и автономия от над 1000км.


Един от най-цанените премиум китайски производител представи своят флагмански модел, който ще се конкурира пряко срещу BMW i7 и Mercedes EQS. Китайците обаче да избрали да подходят по малко, по-нетрадиционен начин и са избрали оформлението на каросерията на Nio ET9 да бъде двуобемно от типа фастбек въпреки, че моделът е презентиран като седан. По този начин пасажерите разполагат с повече простор и светлина, което са едни от главните фактори за усещането за лукс, но ако трябва да бъдем честни погледнат от вън флагманският модел на марката не притежава осанката на своите конкуренти, въпреки своите 5.3 метра дължина и междуосие от 3.25 метра. Може да се обобщи, че Nio ET9 е смесица между купеобразен кросоувър и фастбек купе с изненадващо голям клиренс за луксозен модел, който улеснява достъпът до купето което и повишава нивото на безопасност. 

За разлика от външният вид технологично, Nio ET9 превъзхожда немските модели тъй като е построен върху новата платформа на марката с първата в света 900-волтова архитектура, която осигурява зареждане на електричество достатъчно за пробег от 255км. в рамките на 5 минути. Възможността за смяна на електрическата батерия за само 3 минути в някои от пунктовете за смяна на батерии, които марката продължава да строи усилено и в Европа ще бъде налично и тук. Според информацията за задвижване - ЕТ9, разчита на два електромотора задвижващи четирите колела с обща мощност от 697 к.с. Капацитетът на тяговите батерии които ще бъдат налични за модела, както и техният тип все още не се съобщават, но най-вероятно върховата версия ще разполага с полутвърда SSB батерия с капацитет от 100 или 120 кВтч., която ще осигурява пробег от над 1000 км. Тя обаче ще се предлага под наем и няма да бъде включена в цената на автомобила. Съобщава се още, че новата платформа е оборудвана с интелигентно окачване с индивидуална помпа за всяко колело и управляем заден мост, чиито колела се завъртат до 8.3 градуса. 

Производителят не разкрива напълно интериора на Nio ET9 и набляга на условията за возещите се на втория ред седалки с индивидуални кресла. Моделът е съобразен с изискванията на съвременните бизнес потребители и предлага завиден лукс, високи технологии на борда и не на последно място безопасност. Задните  кресла разполагат с възможност за наклон на облегалката до 45 градуса, стойка за отмора на краката и 11 настройки на позицията на седене. Излишно е да казваме, че четирите места са оборудвани с функция за подгряване, масаж и обдухване. Между задните седалки е разположен 8-инчов екран придружен от два 14.5-инчови AMOLED дисплея позиционирани в облегалките на предните седалки, които обаче ще се предлагат срещу доплащане. Возещите се на втория ред седалки разполагат и с вградена в централната конзола маса, две поставки за безжично зареждане на телефони и дори мини хладилник за напитки.

 Арматурното табло е издържано в минималистичен стил с 15.6-инчов централно разположен AMOLED дисплей за инфо-развлекателната система, която работи с най-новата система на марката SkyOS. По-голямата част от информацията за водача ще бъде налична чрез HUD дисплей с добавена реалност, а за връзката между водач и автомобил е предвиден изкуствен интелект с гласов асистент и възможност за провеждане на разговори. По отношение на технологиите, ЕТ9 e оборудван с лидар технология, която осигурява автономно управление от 3-то ниво. Трябва да се споменем и иновативните странични огледала, които са заменени от LCD дисплеи получаващи картина от камери, които доставят панорамен обзор за ситуацията около автомобила. Все още обаче не е ясно, до колко тази технология е надеждна при минусови температури и влошени пътни условия. 

Продажбите на Nio ET9 в Китай ще започнат от началото на 2025 година, като е планувано цените да започват от 112 800 долара. За сега не се съобщава дали този модел ще се предлага в Европа и САЩ, но ако това стане няма да е по-рано от средата на 2026 година. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар