петък, 11 юни 2021 г.

Изцяло новия DAF XF, наличен от октомври месец

 Холандската марка представя новото поколение на DAF XF, което ще разполага с две допълнителни моделни линии за топ версиите наречени - XG и XG+. Веднага впечатление прави новата кабина с която моделното семейство разполага съобразена с най-новите стандарти за безопасност и обзор. От 2020 година са в сила новите изисквания и наредби за масата и размера на камионите по европейските пътища и именно това е първият модел съобразен с новите изисквания.

Новото семейство ще се предлага в три моделни линии с различен размер на кабините. Впечатление прави свършената работа по аеродинамиката и това няма как да бъде по друг начин, тъй като марката е инвестирала над 1 млрд. евро за разработката на новият влекач. Предното стъкло е с увеличен размер и по подобие на Scania R/S, заоблено в своите краища, което подобрява обзора, а дясната странична врата е снабдена с допълнителен прозорец в долната си част, което още повече подобрява обзора на водача. Факта, че разработката на кабината и работното място на водача е отнело 7 години, само по себе си говори, че може да се очакват много подобрения. Височината на вътрешното пространство варира от 1.9 до 2.20 метра, а дължината е увеличена с 49см., като цяло вътрешният обем предлага 14%, повече пространство спрямо това в настоящото поколение. Оборудването също е подобаващо. Арматурното табло е съвсем ново с цифров инструментален панел пред водача е с размер 12-инча, а като опция може да бъде добавен и 10-инчов дисплей за мултимедийната система. Огледалата са с нов дизайн, но опционално марката предлага система от камери с интегрирани вътрешни дисплей по подобие на Mercedes Actros, като по този начин DAF, става втората марка, която предлага тази технология в своите машини. Добро впечатление правят и стандартните активни, LED светлини с подгряваща функция. 



Промени има и по отношение на механиката. За задвижване DAF XF ще разчита на изцяло преработените 10.8 и 12.9 литрови, 6-цилиндрови, турбо дизели с мощност от 370 до 530 к.с., куплирани с 12-степенната, TraXon скоростна кутия с подобрено време на превключване на предавките. Като цяло общото тегло на влекача е намалено с близо 200кг. в зависимост от модификацията, а кормилната система е с електрически усилвател. Дизайнът на задния мост също е променен, а сервизните обслужвания вече се правят на всеки 200 000км, което е голямо облекчение за транспортните фирми. 


Продажбите на новите DAF XF, XG и XG+, започват от октомври месец  във версия 4х2 и 6х2, като успоредно с тях ще се предлага настоящото поколение на влекача, като евтина алтернатива. При всички положения обаче, това ще бъде и основният претендент за приза "Камион на годината".








Няма коментари:

Публикуване на коментар