Преди 3 години Range Rover отпразнува своята 40 годишнина. През 1970 година Land Rover представя пред света завършен вариант на проект продължил близо 20г. Идеята за подобен модел с висока проходимост съчетаващ комфорта на седан е възникнала още през 1951 година, но по финансови причини едва през 1969 година е произведен първият движещ се прототип. Дизайна прави огромно впечатление за времето си, като линията остава непроменена дори и в последното поколение. Това се среща единствено при Porsche 911. Не е случаен и факта, че Range Rover е изложен в ...Лувъра.
Механиката също е огромен скок за времето си и реално това е първият SUV модел. Със задвижване на четирите колела, окачване снабдено с пружини вместо използваните тогава масово ресори, както и спирачките с четири дискове, са неща които за пръв път намират приложение в такъв тип автомобил. Лукса също не е оставен на заден план. Дървени апликации, пластмасови детайли и наличието на мокет в кабината правят обстановката толкова комфортна, че моделът бърза става предпочитан дори и в кралския двор.
Първото поколение се предлага до 1996 година с 2 и 4 врати. Първоначално за задвижване се предлага само V8-цилиндровия, 3.5 литров агрегат закупен от GM с мощност 134к.с. В по-късен етап на разположение са 3.9 и 4.2 литровите агрегати чиято мощност достига до 200к.с. Предлагат се и дизелови версии с италиански, 2.4 и 2.5 литрови агрегати доставяни от VM Motori. Макар и мощността да е само 111к.с.(по-късно достига до 119к.с.), с този агрегат е поставен рекорд за най-бърз сериен, дизелов SUV модел чиято максимална скорост достига 160км/ч.
Спокойно може да се каже, че Land Rover Range Rover е първият мултифункционален автомобил годен за употреба 7 дни в седмицата ,не зависимо дали го управлявате извън пътя, по магистрала, в града, през зимата или лятото. Да отидете на работа, на строежа, да дърпате ремарке или каравана и дори да отидете на театър с него, без да имате каквито и да било скрупули.
Няма коментари:
Публикуване на коментар