понеделник, 6 октомври 2025 г.

Революцията на Dacia: Стават ли най-продаваните модели в Европа още по-добри?


 Dacia е марка, която продължава да пише своя уникален сценарий на европейския пазар. Това не е просто марка, това е феномен, който доказва, че истинската стойност и разумния избор винаги печелят сърцата на хората. След като преди три години Dacia освежи лицата на  заради новата емблема, сега идва време за нещо много повече от лек грим – една цялостна, пълноценна актуализация на най-достъпните си модели, която ще преобърне правилата! Триото от Logan, Sandero и Jogger  е най-обичаното семейство автомобили! Само Sandero достигна впечатляващите 309 000 продадени бройки, отбелязвайки ръст от над 14%! 

Първото, което грабва окото, е новият поглед. Дизайнът на предната част е буквално пикселизиран. Представете си правоъгълни клетки, вградени във фаровете, в решетката, дори в бронята. Това не е просто мода, това е модерно излъчване, което придава характер, което първо въведе Hyundai и бе последван от Fiat. За Sandero Stepway и Jogger идва голямата новина от новия Duster, а по-точно пластмасата Starklе. Това е композитен материал, изработен от 20% рециклирани материали, който е по-здрав и не е боядисан, но лесно се драска. 


В интериора също се усеща промяна! Дори вентилационните отвори вече нося пикселизираният стил. Седем-инчовият дисплей на таблото е с обновена графика, а опционалният екран на инфо-развлекателна система пораства от 8 на 10-инча. И, разбира се, Apple CarPlay и Android Auto вече работят безжично. За вашето удобство! Dacia не спира дотук: добавя се безжична подложка за зареждане и 3D аудио система Arkamys с 6 високоговорителя. Обещанието е за по-качествени и по-издръжливи материали в облицовката. И, разбира се, за нашата сигурност, вече стандартно, всички модели идват с автоматично спиране при опасност в съответствие с новите европейски норми. 


Под капака е най-големият скок. Хибридната технология, която познавахме от Jogger, вече е достъпна и за приключенския Sandero Stepway! Новият хибрид, наречен Hybrid 155, идва с ново поколение E-Tech задвижване познато от Renault и Nissan. По-голям 1.8-литров двигател със 109 к.с., а общата системна мощност скача от 140 на 155 к.с. Батерията също е по-голяма. Резултатът? Повече мощност и намаляване на разхода. Ефективност и динамика в едно. За тези които искат конвенционална и достъпна версия е предвиден 1.0 литров, турбо мотор с мощност от 100 к.с. Голямата новина е Eco-G 120. Този нов двигател с работен обем от 1.2 литра и мощност  120 к.с., замества досегашния Eco-G 100. И тук идва изненадата: за първи път, тези автомобили могат да бъдат оборудвани не само с ръчна кутия, но и с 6-степенна, двудискова трансмисия. 


Цената все още не е обявена, но въпросът не е само в това, нали? Въпросът е в избора, в доверието и в това, че най-продаваната кола в Европа става още по-добра, още по-технологична и още по-отговорна. Dacia ни доказва, че революцията може да бъде достъпна и красива и с концепцията Dacia Hipster



Няма коментари:

Публикуване на коментар