четвъртък, 9 октомври 2025 г.

**Електромобилната ирония: Nissan обнови Ariya, докато Америка се чуди дали изобщо го иска.

 Както се казва, животът продължава. Докато Nissan Ariya изглежда е на път да бъде тихомълком отстранен от американската гама след моделната 2025 година (Балонът на електрическите автомобили се спука), изведнъж се появи обновена версия, и то в Япония. Този обновен електрически кросоувър ще бъде представен на изложението за мобилност в Токио. Ariya беше представен през 2020 г., но не влезе в производство до 2022 г.  Това за това как се губи инерция. Три години по-късно, Nissan решиха, че е време за цялостна актуализация. Явно са забелязали, че списъкът с конкуренти вече е по-дълъг от менюто в посредствен ресторант. 


От първите изображения става ясно, че най-забележителната промяна, както обикновено, е отпред. Предната част е преработена и изглежда още по-чиста, почти без решетка. На практика, премахнали са онова, което и без това не беше решетка, защото няма нужда от охлаждане. Комбинирали са я с нови LED фарове, вдъхновени от тези вNissan Leaf. Бронята разбира се също е преработена за по-семпъл вид. Премахнали са предишните странични въздуховоди - тези малки декоративни неща, които не правеха нищо, освен да събират листа. Фаровете за мъгла също са изчезнали тихо, тъй като технологията с LED светлини практически обезсмисля тяхното присъствие. Браво. Профилът е запазен. Добавен е и нов цвят за екстериора, което е наистина разтърсваща новина. Задната част, чиито снимки все още липсват, сигурно е претърпяла същите "фини подобрения", които никой няма да забележи.

По-интересното е, че Ariya ще получи инфо-развлекателна система захранвана от Google. Тоест, ще имате Google в колата си, което е голям напредък, след като вече го имате на телефона си. Добавена е и функционалност за двупосочно зареждане, което е наистина полезно за захранване на тостера ви, ако токът в къщи спре. 

Интересен детайл е ревизираното окачване, което вече било пригодено за японските пътища. Това е много специфично. Явно японците признават, че окачването на оригиналния модел е било... ами, не особено добро. И да, настройката за японските пътища може да не е идеална за дупките другаде. До момента няма нито дума за промени в задвижването или батериите. А именно там обикновено очакваш най-големи подобрения при фейслифт на електромобил. Явно голямата новина е, че воланът вече няма да ви друса толкова. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар