сряда, 8 октомври 2025 г.

Една добра кола стана още по-добра: Aston Martin DB12 S доказва, че 27 кг и 20 коня правят разлика.


 Живеем във време, в което производителите на коли обичат да добавят една-две букви към името на модела си и да крещят "Ето го! Ореолът!  Вече имаме Aston Martin DB12?, който  доста приличен, но сега идва DB12 S. Добавена буква "S". Какво означава? Обикновено - Скучен, Скъп и Само с леки разлики. Но тук, изглежда, че наистина са си дали малко повече зор. Рекламират го с обичайните глупости: "обновен двигател, подобрено шаси, по-спортен дизайн." 

Под капака, все още имаме 4.0-литровия V8-цилиндров мотор с два турбо компресора. Достатъчно гръмовен двигател, за да спре сърцето ви. Настроили са го да произвежда 690 к.с. В сравнение със стандартната кола, това са цели 20 к.с.  Голем праз! Това помага да се намали времето от 0 до 100 км/ч до 3.4 секунди. Добре, това е бързо. Но максималната скорост? 325 км/ч. Същата. Значи, стигате дотам малко по-бързо. Уау. По-голямата част от подобрението, както твърдят, идва от някаква оптимизирана система Launch Control. Звучи като нещо, което е трябвало да бъде оптимизирано още първия път. Намалили са времето за превключване на предавките с 50%. Това е добре. И, разбира се, инженерите са "усъвършенствали калибрирането на дросела, като са въвели по-прогресивно усещане на педала на газта..." По-прогресивно усещане?  Какво, по дяволите, е това? Да не би да са сложили стара, обикновена жица вместо електронна педална група? Не. Просто са си играли със софтуера, за да ви създадат "още по-голямо усещане за свързаност и контрол". Но под всичките тези маркетингови клишета, изглежда, че са направили нещо с шасито. Има по-твърда задна стабилизираща щанга и са "прецизирали настройките на геометрията". Добавили са и нов софтуер за амортисьорите. Това звучи обещаващо. По-добър контрол върху накланянето. Нали така? Освен това са преработили кормилното управление и електронния заден диференциал. Всички тези промени трябва да осигурят по-добра връзка и реакция за още по-естествено и интуитивно усещане. Ако това означава, че колата най-накрая се усеща като, кола, вместо като гигантски смартфон на колела, тогава сме доволни.


Визуалните промени са... фини. Двуелементен преден сплитер, който уж помага за притискателната сила и кара колата да изглежда "по-ниска и по-широка". Имат и вентилиран преден капак с ламели. Може да са гланцово черни или карбонови, защото теглото е от значение. DB12 S идва серийно с 21-молови джанти и по-важното: с карбон-керамична спирачна система. Те спестяват цели 27 кг. в сравнение със стоманените. Това е сериозно и  прави разлика.  Отзад има нов спойлер и по-агресивна броня. Има нова изпускателна система от неръждаема стомана с четири накрайника. А ако искате да си спестите още 12 кг. и да изплашите съседите си, можете да си вземете по-шумен титаниев ауспух. Взимайте го! Звукът винаги е от значение.


Вътре имаме червен анодизиран въртящ се контролер. Защо червен? За да знаете, че е S! Има спортни седалки с 16 посоки на регулиране, сякаш имате нужда от толкова и тапицерия от Alcantara. Разбира се, можете да си поръчате и седалки от въглеродни влакна, ако искате да сте още по-малко удобни, но с повече усещане. DB12 S ще се предлага като купе и кабриолет. Доставките започват "в началото на следващата година", като цената все още не е известна. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар