неделя, 7 септември 2025 г.

Обновеното Porsche 911 Turbo S: Още по-бързо, по-тежко и... хибридно


 Една година след като обновиха Porsche 911(992) инженерите от Щутгард идват и ни плесват с шамар с новото 911 Turbo S. Най-мощното, най-бързото, най-най-най. Като оня тип, който винаги е прав и никога не се извинява. Ама сега, за да е още по-прав, са го направили... хибрид. Знаем, че звучи отвратително. Като да си вземеш джин с тоник, ама без джина. И все пак, не бързайте да плюете. Защото точно тази грозота е причината да е по-бърз. Инженерите на Porsche, които навярно живеят само на вода и въздух, са го натъпкали с електрически турбокомпресори. Два броя. Защото един е за страхливци. И знаете ли какво става? От 650 коня, стават 701. При това въртящият момент е... абе, все тая. Важното е, че е повече. 

Отзад все още има  отпред има 3.6-литров 6-цилиндров боксер с два нови турбо компресора. Една батерия от 1.9 кВтч. И един електродвигател, скрит в кутията с 8 скорости. Сякаш са решили да направят Франкенщайн, ама на колела. И този Франкенщайн, ускорява от 0 до 100 км/ч. за 2.4 секунди. Замислете се. Това е по-бързо, отколкото да си махнеш ръката от огъня. С - 0.2 секунди по-бързо от преди. А до 200 вдига за 8.4 секунди. Но максимална скорост? Намалили са я. Вече е само 320. Да, 320 км/ч. Можеш да си вземеш книга и да я прочетеш, докато стигнеш тази скорост. Колко тежи? 1736 кг. Една слонска женска, обута в елегантни обувки. По-тежък е с цели 82 кг.. Ама според тях, това не е проблем. Разбира се, не е проблем. Защото, като сложиш електрически неща, няма как да не натежи. Ако все още не сте убедени, ето ви още един шамар. На ринга, - онова място, където душите на инженерите отиват в рая, това ново Porsche го е минало за 7:03.92. минути. С 14 секунди по-бързо от стария модел. Представяте ли си? 14 секунди! През това време можеш да кажеш "Здравейте" на съседа си, да си изпиеш глътка кафе и да си помислиш за какво ти е това Porsche. И за да стане всичко още по-мъгляво, са добавили всякакви технически подробности: керамични спирачки, активни клапи, титаниеви ауспуси... Сякаш искат да ни кажат: "Вижте, ние сме сложни. Ние не сме просто един двигател."


Интериора е в като всяко ново Porsche - два екрана, един волан и много, много карбон. Но този път има и някакви акценти от Turbonite. Какво е това, не знаем. Сигурно е нещо специално. Има и таван, облепен с някакъв плат, наречен Race-Tex. За да се чувстваш като състезател, докато стоиш пред светофара. Можеш да си вземеш колата с две седалки. Или, ако си толкова отчаян, че трябва да возиш и други хора, да си сложиш и задни. Безплатно. Понякога те правят такива жестове. И ако това не е достатъчно, можеш да си поръчаш колата в цвят, който си избереш, и да си купиш часовник, който струва колкото колата, за да носиш Porsche-то на ръката си. Естествено. Защото трябва да показваш на всички, че имаш пари.


Сега идва най-лошото. Цената. В Америка, където колите по дефолт са малко по-евтини, новото 911 Turbo S ye започва от 270 хиляди долара. За купето. А за кабриолета, за да те духа вятърът в лицето, докато се чувстваш като милионер, е 284 хиляди. Това е с над 30 хиляди долара повече от стария модел. 30 хиляди! За какво? Защото е хибрид или защото е по-бързо. Като за капак, казват, че цената може да се промени. Всичко зависи от политиците. Защото дори в света на бързите коли, всичко се свежда до пари и до някой президент, който иска да си го мери. Така че, ето го. Новото Porsche 911 Turbo S e по-бързо, по-тежко, по-скъпо и... хибридно. А какво да си купи човек? Ако трябва да избираме, бихме си взели стария модел. Поне знаеш какво получаваш.


Няма коментари:

Публикуване на коментар