Тази кола е като Роки Балбоа - просто не спира да удря! Откакто се появи през 2012-а, Mazda е продала над 4.5 млн. автомобила от CX-5. Това е най-продаваното нещо на Mazda там, направо ги е скъсала от продажби. Но, както всяка звезда, и тя започна да се чувства пренебрегната. Седеше си там, докато Mazda бълваха нови модели като Mazda CX-50, CX-70, CX-90... все едно да си най-добрият играч в отбора, ама треньорът да не те пуска да играеш!
Сега японците се сетиха, че тази кола им носи пари, и пуснах трето поколение на модела издържан в стилът Kobo. Звучи като име на нов суши ресторант, ама всъщност името идва от описание функционално, но стилно облекло. Руснаците отдавна са го открили - костюм с маратонки Adidas. Реално обаче новото поколение е еволюирала версия на предходния модел. Все едно да си пуснеш старо R&B парче, ама с нов бийт. Познаваш я, ама е някак... по-шик. Отпред е с нова по-лъскава решетка. Фаровете са ъгловати, вливат се в тялото, и бронята е по-спортна. Демек, не просто изглежда добре, ами и можеш да ядеш хамбургер с нея! Отзад - меки извивки, плавни повърхности. Все едно е рисувана от художник, пиян с евтино саке. Стройни задни светлини, обновена задна врата с надпис защото така е модерно. Но най-важното е, че новата е по-голяма от предишната. Дължината се е увеличила със 114 мм, междуосието с 76 мм, ширината с 13 мм. Тази кола е направо пораснала! Все едно да си купиш малко кученце, а то да стане вълк.
Интериора е претърпял минималистично обновяване. Какво означава това? Няма копчета! Mazda са решили да правят „стратегическо намаляване“ на бутоните. Все едно да имаш цял екип от хора, ама да не можеш да им кажеш нищо, защото всички говорят само през едно приложение. Сега почти всичко е качено на инфо-развлекателната система. А тя? Ето го царят на бала - 15.6-инчов екран. Това е най-големият дисплей, правен някога от Mazda! По-голям е от телевизора ви в кухнята! Можете да си пускате Google Maps, Google Play Store - всичко, направо си е таблет на колела. Базовите версии ще са с малко по-малък, 12,9-инчов екран, но кой ще си купи базовия? Има си и 10.2-инчов цифров инструментален панел пред водача, нов волан - отново с надпис "Mazda" без емблема. Седалките били подобрени, има панорамен отваряем люк и амбиентно осветление със 7 цвята. Само да кажем, че някои конкуренти разполагат с минимум 48 и достигат до 256 цвята и светят като коледна елха! Благодарение на новите размери обаче, отзад има повече място за краката. Багажникът също е по-голям с още 61 литра. Можеш да си сложиш повече багаж, все едно отиваш на почивка за цял месец!
При пускането на пазара в САЩ, новата Mazda CX-5 ще има същия 2.5 литров мотор с мощност от 187 к.с. Същата мощност като предишния модел. Все едно да си купиш същия хамбургер, ама да ти кажат, че е "прекалибриран за по-голяма гъвкавост". Може би ще те прави по-гъвкав, докато го ядеш? Все още е с 6-степенна автоматична трансмисия и задвижване на всички колела. В Европа обаче същият агрегат ще е оптимизиран с 24-волтова лека хибридна технология. Звучи сложно, ама е по-малко мощен - 140 коня. Защо? Защото в Европа сме по-еко, ама пък ще се предлага с предно или двойно задвижване. Ако това не те кефи, през2027 година ще дойде изцяло нов хибриден модел със SkyActiv-Z двигател. Обещават „по-високо ниво на производителност и горивна ефективност“. Все едно да ти кажат, че след две години ще ти донесат още по-голям хамбургер, който ще те направи по-бърз и по-здрав и ще отслабнеш от него.
Няма коментари:
Публикуване на коментар