Понякога си мислим, че тия от Nio не знаят на кой свят живеят - правят едни коли, пускат ги, после ги преправят, а накрая продажбите им... е, за тях ще си говорим малко по-надолу. Китайците показаха за пореден път новият си NIO ES8 / ЕL8. Нов дизайн, ами да, все па пак трябва да прилича на онова чудо ET9 седан, дето го наричат флагман. По-голям станал, повече лидари наблъскали, повече коне в конюшнята... Абе, на хартия и на снимки изглежда добре. Nio ES8, за тези, дето са забравили, е първият им масов модел, излязъл още през далечната 2017 година. Оттогава досега, все едно гледаме някой, дето се опитва да прескочи собствената си сянка.
Тук е заровено кучето, както се казва. Китайското Министерство на индустрията и информационните технологии (МИИТ) пуснал снимки и спецификации на колата. Защо ли? Ами, защото там всяка кола, която ще се продава, трябва да мине през тяхното одобрение. Автомобилните компании беснеят, защото така им разкриват "тайните" преди официалния старт. Ама ние, простосмъртните, не се сърдим, нали? Новият ES8 или EL8 за Европа е базиран на платформата NT3, точно като флагмана ET9. Голям е станал - 5280 мм дълъг, 2010 мм широк, 1800 мм висок, с междуосие 3130 мм. Тежи 2630 кг. Предишното поколение беше "само" 5099 мм дълго. Ето ти ги 181 мм отгоре.
Какво ще има вътре? Ами, то е ясно - електрически джип, с двойно предаване. Отзад миксер с 462 к.с., а отпред пасатор с мощност - 244 к.с. или общо 697 к.с. Максималната скорост която може да бъде постигната е 220 км/ч. Нещото, което ни накара да се замислим са двата допълнителни лидара. Един отляво, един отдясно в добавка към този, дето си стои над предното стъкло. Предишният имаше само един. Явно някой е решил, че колкото повече очи има колата, толкова по-умна ще стане. Както всяко Nio, и това е с възможност за смяна на батерията. Тройни никел-манган-кобалтови оксиди (NMC). От шпионски снимки пък видяхме, че ще има електрически преден багажник, като при Onvo L9. За интериора нищо не казват, ама най-вероятно ще е с 6 или 7 места, като преди. Да има място за цялата китайска рода.
И сега идва лошото. Текущото поколение ES8 започва от 498 000 юана или около 69 280 щатски долара в Китай, а в Европа от 82 000 евро. добре ли е? най-вероятно това е и причината прадожбите на флагманският SUV да са трагични пък и, ако ще да по-луксозен и от Мерцедес. Мерцедес, ама китайски. През май в Китай са продадени едва 292 броя. Това е спад от 68.8%, спрямо миналата година и 45.8% спрямо април. От началото на 2025 година (януари-май) Nio са продали общо 2270 бройки от ES8, което е спад от 35.9% спрямо същия период на миналата година. Това означава, че ES8 държи едва 3.8% от общите продажби на Nio за същия период. На всичкото отгоре, Nio планира да пусне нов флагмански SUV - Nio ES9, който ще е SUV версия на луксозния ET9. Някой си съосновател на Nio, Qin Lihong, казал миналия месец, че ES9 ще излезе през първата половина на 2026 година. Абе, да видим, дотогава може и да са забравили за него, или пък да го преправят пак.
Няма коментари:
Публикуване на коментар