неделя, 21 юни 2015 г.

Класики: Venturi Coupe / Atlantique

През 1984 година е създадена френската компания M.W.S. Venturi, която има за цел да представи модел с централно разположен в задната част агрегат, който да се конкурира с моделите на Ferrari и Porsche. Така още същата година е представен моделът Coupe, дело на създателите на компанията - Claude Poiraud и Gerard Godfrou. Двамата са инженери идващи от марката Heuliez, която е специализирана в производството на каросерии и са наясно, какво да предложат на пазара спортни GT автомобили. Първоначално моделът се предлага с 2.2 литровият, тупбо бензинов агрегат от Peugeot 505, чиято мощност е повишена на 200к.с. Към края на 80-те години в моделът се предлага с 2.8 литров агрегат, също с принудително пълнене на цилиндрите и мощност  264к.с.  По същото време компанията представя и откритата версия на модела с твърд, сгъваем покрив. 
От началото на 90-те години, когато моделът е подложен на козметични промени, същият е известен повече като Venturi Atlantique и се радва на голям интерес от чуждестранните медии. Тогава е представена версията 400GT с мощност 408к.с., чиито динамични характеристики са най-добрите за френски производител дори и до ден днешен. С тегло от едва 1000кг., Atlantique 400GT ускорява до 100км/ч за 4.7 секунди, а максималната скорост възлиза на 290км/ч. Това е и първият автомобил, който се предлага на пазара снабден с карбонови спирачки. Цените започват от около 260 000 DM, от което следва факта, че от тази версия са произведени едва 15 бройки предназначени за експлоатация по пътищата. На разположение е и версия с 3.0 литров атмосферен мотор чиято мощност е 213к.с. По същото време мощността на 2.8 литровия, турбо агрегат пък е увеличена на 313к.с., чиято максимална скорост е 275км/ч, а времето за ускорение до 100км/ч от място е 4.9 секунди. 

През  2000 година производството след обявяването на компанията в несъстоятелност, а производството на Venturi Atlantique е преустановено, като за периода от 12 години са произведени над 700 автомобила без да се броят спортните версии предназначени за състезания на писта. През 2001 година, Venturi става собственост на  Gildo Palannca Pastor, който се съсредоточава върху производството на електрически модели. Така се ражда изключително екзотичният модел Fetish. През 2009 година компанията е с нов собственик в лицето на мотоциклетният производител Voxan, който представя електрическото бъги -Venturi America, което също се произвежда в изключително ограничен тираж. Така се стига до днес - 21.06.2015 година, когато стана ясно, че компанията е обявена в окончателен фалит и всичките 17 работници са уволнени. Тази новина ще накара всички собственици на моделите с емблемите на френската компания да преосмислят отношението си към своите екземпляри и да отдадат подобаващо им се  място  в своя гараж.




Няма коментари:

Публикуване на коментар