Миналата седмица си припомнихме за Lancia Thema 8-32,
която според нас има място в рубриката за новите класики. След като
споменахме този удивителен седан, няма как да не отделим място и за
Lotus Omega или познат още като Lotus Carlton. Произведен само в 950
екземпляра този модел започва своето съществуване през 1990
година. Намеренията на кмарката са от него да бъдат произведени поне 1100
екземпляра, но високата цена и слабият интерес към този модел
принуждават компанията да преустанови неговото производство. Базиран на
3.0 литровата версия на Opel Omega,
Lotus преработва двигателя, като повишава неговият работен обем до 3.6
литра. Добавя два турбо компресора, нов колянов вал, ковани бутала,
водна помпа с по-голям дебит и интеркулер понижаващ температурата на
въздуха, който постъпва в двигателя от 120 до 60 градуса. Така общата
мощност достига до 382к.с. Куплиран с 6-степенна, механична трансмисия
взета директно от Corvette ZR-1, задвижваща задните колела чрез
диференциал с ограничено приплъзване от Holden Commodore V8, тежащият
1.66 тона седан катапултира до 100км/ч от място за едва 5.1 секунди, а
максималната скорост е 285км/ч. Всичко това обаче си има своята цена. Цените на така наречената "базова" версия на Lotus Omega започват от
около 100 000DM, което е отблъсква повечето от клиентите. Именно това е
причината този модел да остане в забвение, а Lotus да спре да
експериментира с подобни версии.
Няма коментари:
Публикуване на коментар