вторник, 8 юли 2025 г.

Pagani Huayra Codalunga Speedster с почит към онези състезателни прототипи от 60-те години

 


Преди няколко години Pagani пуснаха купе Huayra Codalunga в едва пет екземпляра. Сега, марката представя открита версия на модела наречена Speedster, от който ще бъдат произведени цели 10 броя. Значи, някой ще може да си я кара до магазина за хляб. Въпреки че е базирана на Huayra, тя е Speedster - което означава, че е без покрив. И това е нещо, което Pagani не правят всеки ден. Самият Орасио Пагани казва, че колата била "почит към тези, които си представят спортния си автомобил като икона на лекота и инерция, оформена от съществени линии, които с лекота надминават времето". Звучи като нещо, което бихте казали, докато гледате каталог на яхти. Името Codalunga се превежда като „дълга опашка“ на английски. Това е пряка препратка към състезателните прототипи с дълги опашки от 60-те, които са били удължавани, за да подобрят максималната си скорост на писти като Льо Ман. Този Pagani Codalunga е по-дълъг с цели 36 см., спрямо Pagani Huayra Roadster, а това си е... доста повече. Донякъде изненадващо, този Huayra Codalunga Speedster няма много открити въглеродни елементи. Което е странно, защото Pagani обичат да показват всяко парченце карбон, което са използвали. Но, явно, това се вписва в оная естетика от 60-те.


Codalunga Speedster е творение на отдела Grandi Complicazioni на Pagani, който разработва уникални и лимитирани модели като този. Защото, когато вашият „обикновен“ Pagani не е достатъчно рядък, това са хората, на които се обаждате. И, разбира се, всичките десет екземпляра са разпродадени. Не е изненада, нали? Когато публиката види такава кола, тя отдавна е отишла при някой милиардер. Вътре колата дебютира с нова интериорна облицовка, която включва бродерия, вдъхновена от характерната за Pagani система с четири ауспуха. И воланът, и скоростният лост имат махагонови елементи. Седалките и голяма част от таблото са облечени във висококачествена естествена кожа. Това е материал, който вече е екзотика и не само изглежда невероятно, но и остарява красиво, добавяйки характер с времето. Цветовите комбинации вероятно са толкова изискани, колкото и самата кола, създавайки хармонична и привлекателна среда. Въпреки модерния характер на хиперколата, Pagani е запазил усещането за аналогово управление. Това означава физически бутони и превключватели за основните функции, вместо да разчита изцяло на някакъв си китайски тъчскрийн, какъвто все пак има за инфо-развлекателната система. Това е важно за автентичното шофьорско изживяване, което Pagani винаги се стреми да предложи на клиентите си, които по една или друга причина не са много.



За разлика от повечето Huayra-и, дори и онова предишно купе Codalunga, тоя Speedster идва с избор на трансмисии. Можеш да си вземеш 7-степенна, механична или... някаква си там секвенциална скоростна кутия. Кой би избрал секвенциална, след като можеш да ръчкаш скоростите? Някак си е по-мъжко, нали? Тук, тая кутия е съчетана с оня ексклузивен за Pagani, V12-цилиндров двигател от mercedes-AMG с два турбо компресора. Това е като да си вземеш двигател от самолет и да го сложиш в кола. Той е с работен обем от 6.0- литра и разполага със  същите 864 к.с. Само за сравнение, това е повече мощност, отколкото бихте намерили в малък влак, а това е достатъчно, за да изтръгне асфалта от под колелата ви, ако не внимавате. Тези цифри, между другото, са абсолютно същите като тези в последният си представен  модел Pagani Utopia Roadster. Което е доста интересно, тъй като показва, че Pagani не са решили да "орязват" мощността на стария си модел, само защото са пуснали нов. И защо да го правят, когато вече е повече от достатъчно? На практика, този двигател осигурява не просто бързина, а почти нереално ускорение и способност да поддържа абсурдни скорости. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар