сряда, 16 юли 2025 г.

**Kia Carens Clavis EV ще обърка представите ви за цени, ако живеете в Индия


 Не е тайна, че Kia прави коли за Индия и някакви други места там, на Изток.. Представеното преди два месеца обновено четвърто поколение на Kia Carens е като онова евтино вино, дето си го купуваш, защото е голямо шише и става за някакъв купон, не защото е отлежало. Тя е базирана на Kia Seltos, а след обновяването си триредовият SUV вече носи името Carens Clavis и се предлага с бензин и дизелови агрегати. Сега идва и електрическата версия наречена Carens Claris EV, който е и първият електромобил на марката произведен в Индия. Да!  Там не правят само рикши и подправки. Отвън, Kia Carens Clavis EV е почти същата като бензиновата. Само че отпред, където трябва да е решетката, има тапа. Да, тапа! Серийна светеща лента между фаровете. Допълнителни фарове за мъгла в бронята. Все едно някой ще забележи.


технически, електрическият модел на Kia е идентичен с Hyundai Creta Electric. Един и същи двигател, различни емблеми. Все едно да си купиш две еднакви ризи, но с различни лога. Има две версии. Едната е Standard Range - със 135 к.с. и 42 кВтч. батерия. Другата, за "големите баровци", е Long Range със 171 к.с. и 51.4 кВтч. батерия. Все едно избираш между малък и голям хамбургер. Литиево-йонните батерии са с NMC катод. Звучи като нещо, дето ще ми гръмне в лицето. Колко може да измине? 404 км. за малкия и 490 км. за големия, измерени според индийския цикъл ARAI. Кой знае какво значи това. Може би там карат с 20 км/ч през целия ден. Имало четири нива на рекуперация, които можеш да сменяш с лостчета на волана.  Всички версии са оборудвани с V2L и V2V протоколи, което означава че можеш да си включиш тостера или друга електрическа джаджа докато чакаш на зарядната станция.


Електрическите версии са само в богати нива на оборудване. Разбира се! Ще ти продадат всичко ненужно, за да изглеждаш по-важен и да си мислиш, чи си по-еко от останалите. Като цяло интериорът е без промяна спрямо конвенционалните версии  с цифров панел с два 12.5-инчови екрана без козирка. За да ти свети в очите през цялото време. Много яко. При електрическата версия обаче централният тунел между предните седалки е премахнат и заменен от плаваща конзола. Селекторът на трансмисията е преместен на кормилната колона, за да можеш да си сложиш повече боклуци, докато караш. А, да, и кабината е само седеместна. Kia Carens Clavis EV вече може да се поръчва в Индия. Цените са от 21 до 28 000 долара. А бензиновите са от 16 000 до 29 000. Но пък, ако си от тия, дето обичат да си купуват най-скъпото, електричката може да ти излезе по-евтино от най-скъпата бензинарка. Ето това е "екологична" логика! Пълна бъркотия! Каквото и да си избереш, все тая. Просто си купуваш кола. Дали ще е на ток, дали ще е на бензин, дали ще струва малко повече или малко по-малко в крайна сметка е просто превозно средство. А целият тоя цирк с "екологичността" и цените е само за да се чувстваме по-добре, докато харчим парите си. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар