вторник, 18 февруари 2025 г.

И Volvo XC60 получава амнистия с втори фейслифт

 


С наближаването на 2030 година, когато марката трябваше да се електрифицира на 100% стана ясно, че тя както и редица други производители не са си направили добре сметките и сега постепенно се отказват от тази бленувана електрификация на която заблудените гледаха, като на ново начало. При положение, че продаваш над 260 000 автомобила годишно от даден модел с ДВГ е меко казано малоумно да го убиеш и заместиш от електрически такъв, чиито продажби не могат и да достигнат до 1/3 от неговите. Такъв е случаят с Volvo XC60, който сега спешно е подложен на втори фейслифт, въпреки неговата преклонна възраст. Това от своя страна гарантира неговото присъствие на пазара поне още 4-5 години, а неговият наследник в лицето на EX60, може да бъде наличен и в Plug-in хибридна версия или дори EREV с удължен пробег. Дали това ще се случи обаче, предстои да видим.


Външните промени в обновеното XC60 са скромни и се свеждат до наличието на нова радиаторна решетка, променен дизайн на броните, задни светлини с нов светлинен подпис, нова цветова палитра и нов дизайн на броните. В интериора също промените са по-скоро символични, но веднага прави впечатление новата инфо-развлекателна система с по-голям екран, чиито размер сега възлиза на 11.2 инча. На корите на предните врати са ес появили декоративни решетки на високоговорителите на аудиосистемата от Bowers & Wilkins, а на централната конзола между предните седалки се появява серийно подложка за безжично зареждане на телефони. Налични са и нови материали за тапицерията, които имат за цел да направят обстановката в интериора по-премиум. 


Обновеното Volvo XC60 ще се предлага само с 2.0 литровият, 4-цилиндров турбо бензинов мотор но в няколко версии на мощност. Базовата версия е оборудвана с 48-волтова лека хибридна система, чиято мощност възлиза на 250 к.с. Трансмисията е 8-степенна, автоматична предаваща движението към четирите колела. Над нея е позиционирана Plug-in хибридната версия с електромотор на задния мост с мощност 145 к.с., който се захранва от тягова батерия с капацитет от 18.8 кВтч. На върха в гамата е позициониран хибридният - Т8, чиято обща мощност на системата възлиза на 461 к.с. 




Няма коментари:

Публикуване на коментар