четвъртък, 5 септември 2024 г.

Стил и съвремие: Renault R17 Electric Restomod

 

Всички медии днес гръмнаха с новината за концепцията на Renault наречена - R17 EV Concept Ora Ito, която съчетава умело новото със старото. Renault 17 е моден фастбек с две врати, произвеждан от френската компания между 1971 и 1979 година, като по-спортна версия на моделът Renault 15 и честно казано не е от най-красивите модели правени от компанията. Той се отличава със своя стилен дизайн и практичност, което го прави много популярен сред младите хора по това време. R17 е бил предлаган с различни двигатели, включително и спортен вариант с турбокомпресор. 

Концепцията представена днес обаче е по-скоро рестомод, тъй като реално за нейната направа е използван донор от оригиналният модел, който разбира се е сериозно преработен и преобразен. Конструкцията е напълно реставрирана, а по-голямата част от купето е изработена от въглеродни сплави. Освен всичко това, задвижването е поверено на EV технология което напълно къса връзката с оригинала. Процесът на превръщане на Renault R17 в електрически автомобил е сложен и отнема много време. Първо, автомобилът се разглобява напълно до последния болт. След това, шасито се подлага на внимателна проверка и ремонт, за да се гарантира неговата здравина и безопасност и на края инженерите с магия интегрират новите технологии.

Един от най-важните етапи от реставрацията е инсталирането на електрическата система. Батериите, двигателят и електрониката се подбират внимателно, за да осигурят оптимално представяне и пробег. В зависимост от проекта, могат да се използват различни видове батерии, като например литиево-йонни или никел-метал-хидридни. В случая Renault R17 Ora ito Concept разчита на електромотор с мощност 270 к.с., позициониран на задният мост и задвижващ съответно задните колела. Нищо не се споменава за тяговата батерия и динамичните характеристики, но става ясно, че общото тегло на модела е 1400 кг., което означава, че не трябва да очакваме кой знае какви динамични качества от него. 

Интериорът също има какво да покаже. Като цяло той е запазил духът на 70-те години и е вдъхновен от текстила и текстурите на домашният уют, съчетаващ винтидж и футуризъм. Воланът е с нестандартна квадратна форма с две спици, седалките са облечени във вълна, а пред водача място намират четири малки дисплея, вдъхновени от циферблатите на оригиналният модел. на централната конзола пък е разположен дисплеят за инфо-развлекателната система, чието стартово изображение е стилизиран огромен циферблат на часовника издържан в стилът на аналоговият часовник в оригиналният модел.

За разлика от Renault 4Ever Trophy Concept и Renault 5 Concept, моделът който виждаме днес няма никакви шансове за серийно производство. Той е направен с цел да привлече публика към фирменият щанд на предстоящият автосалон в Париж, както и да бъде показван на различни събития за в бъдеще, като шоу кар.


Няма коментари:

Публикуване на коментар