Първо трябва да се знае, че Русия е един от най-големите доставчици на редица ключови метали използвани в автоиндустрията включително и това, че доставя 40%, от паладия използван в литиево-йонните батерии и катализаторите. На второ място е факта, че в Русия са позиционирани редица заводи на водещи производители, като: Stellantis, Volkswagen, Toyota и Hyundai. Русия е и третият в света доставчик на никел, който се използва за производство на батериите нужни за задвижване на електромобилите. Дори и да не се почуства глад за споменатите метали, то тяхната цена в последните няколко часа скочи с близо - 50% и продължава, което неминуемо ще се отрази на крайните цени на автомобилите, които и без това в момента са в рекордни стойности.
От всичко казано до тук си правим извода, че санкциите наложени от Байдън ще засегнат предимно европейските и азиатските производители. Да припомним, че GM и Ford, също имаха значителни мощности на руска територия, но от 2015 година ударно започнаха да търсят купувачи за своите заводи и през 2019 година, бе продаден последният от тях на Renault. Дали това е случайно или плана е за сегашната ситуация е начертан отдавна всеки решава за себе си.
Няма коментари:
Публикуване на коментар