До броени дни GM ще представи новия си флагман, а именно Cadillac CT6. Знаем, че под предния капак място ще намират само V6-цилиндрови, би-турбо агрегати, но едва днес бяха публикувани официалните детайли за тях. Всъщност това е съвсем нов агрегат изработен изцяло от алуминии и според производителя това е един от най-модерните V6-цилиндрови мотори в момента. С работен обем от 3.0 литра и мощност 400к.с., той постига литрова мощност от 133к.с., което е наистина добър показател още повече, че разполага и с 500Nm. Той разполага със система за деактивация на част от цилиндрите при ниски обороти, а Стоп/Старт системата ще се предлага серийно.
Новият агрегат ще замести досегашния, 3.6 литров матор, който се радваше на голяма популярност в моделите на концерна. В новия мотор дебют ще направят: новата система за охлаждане снабдена с редица клапани, които ще насочват охлаждащата течност към зоните които се нуждаят от охлаждане и същевременно ще спомагат и за по-бъзо достигане на работна температура. Двустепенната маслена помпа разположен в блока също е новост, а нискоинерционните, титаниеви турбо компресори са снабдени с рециркулационни клапани благодарение, на които двигателя е без турбо дупка в ниските обороти. Мощността е достъпна по всяко време и се предава равномерно до 6500об/мин. Новото разположение на интерколера, пък допринася за изключително къс път на охладения въздух към цилиндрите, което позволява същият ад достига до тях безпроблемно с температура от 94 градуса.
Безсъмнения, новият агрегат ще намери място и в останалите модели на концерна, но най-вероятно с различни спецификации. Версията с мощност от 400к.с., ще се предлага само за отделни модификации, а тя пък ще бъде куплирана с изцяло нова, 8-степенна, автоматична трансмисия, за която все още не се споменават подробности.
Няма коментари:
Публикуване на коментар