неделя, 26 октомври 2014 г.

Класики: Crysler Sumbeam

Преди да бъде представен Simca-Chrysler Horizon, Chrysler разработва в Англия модела Sunbeam. Това е първият модел на марката след стъпването и в Европа и е представен през 1977г., като се предлага на пазара само във версия с 3 врати. Ако си мислите, че BMW 1-серия е първият хеч със задно предаване, жестоко се лъжете. Да, Crysler/Talbot Sunbeam е хеч с предно разположен агрегат и задно предаване. Този факт е в следствие на това, че реално моделът е основан върху съществуващата вече платформа на популярния в Англия по това време семеен седан Hilman Avenger. С цел намаляване на разходите за разработката на Crysler Sunbeam се използват на готово компоненти директно от споменатият модел.  Под  предния капак обаче място намират 0.9, 1.3 и 1.6 литрови, бензинови агрегати с мощност от 42 до 101к.с. Освен тях в ограничена серия се предлага и версия с 2.2 литров агрегат от Lotus с мощност 152к.с., с цел хомологацията на модела в световния рали шампионат. Предлаган като Talbot Sunbeam Lotus, моделът е рядкост и изключително търсен сред колекционерите в наши дни. Цената на добре запазен екземпляр надхвърля 30 000 евро. Това не е случайно, тъй като няма да имате друга възможност да управлявате автомобил с общо тегло под 1000кг., задвижван от 2.2 литровият, 16 клапанов агрегат от Lotus Esprit, съчетан с 5-степенна, механична трансмисия на ZF. Ускорението от 0 до 100км/ч е 8.3 секунди, а максималната скорост достига 200км/ч. Не е случаен факта, че именно този модел в неговата рали версия с мощност 252к.с., управляван от Henri Toivonen печели рали шампионата при производителите през 1981г. Именно това е и последната година, в която се произвежда Chrysler/Talbot Sunbeam. След придобиването на марката от PSA, производството в Англия е прекратено и с това приключва съществуването на модела. За периода от 1977 до 1981 година са произведени малко над 200 000 автомобила. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар