събота, 6 април 2013 г.

Класики: Jaguar XJS

 Jaguar XJS е може би, най-дълго произвежданият модел в историята на марката въпреки критиките към неговия дизайн. Той се произвежда от 1975 до 1996 и то без съществени конструктивни изменения, като преживява дори приватизацията на марката и продажбата и на Ford. Това е и първият английски модел, който успява да се конкурира успешно с италианските и немските луксозни GT купета. С място за 4 човека или по-точно 2+2 места, XJS предлага завиден комфорт и впечатляващи динамични качества. Първоначално за задвижване се предлага само V12-цилиндров агрегат с работен обем от 5.3 литра, но петролната криза разразила се в края на 70-те години принуждава марката да предложи и по-икономичен 3.6 литров, 6-цилиндров, редови агрегат произведен изцяло от алуминий. В течение на времето работният обем, както на 6, така и на 12-цилиндровия агрегат се променя, а мощността варира от 223 до 304к.с. Съществува и версия с 6.0 литров агрегат чиято мощност е 329к.с., но от нея са произведени малко повече от 1100 бройки с помощта на TWR (Tom Walkinshaw Racing) в периода между 1982 и 1988 година.  
Всички модификации се предлагат с механична или ръчна трансмисия. Jaguar XJS се предлага във версии : Coupe, Targa и Cabriolet(каросерията на кабрио версията се произвежда в заводите на Karmann). До края на 1996 година, когато е свален от производство са произведени 115 413 автомобила. Да, числото не е фрапиращо но трябва да се има предвид, че базовата цена на модела през 70-те години е започвала от около 10 000 паунда.






Няма коментари:

Публикуване на коментар