Jaguar XJS е може би, най-дълго произвежданият модел в историята на
марката въпреки критиките към неговия дизайн. Той се произвежда от 1975
до 1996 и то без съществени конструктивни изменения, като преживява дори
приватизацията на марката и продажбата и на Ford. Това е и първият
английски модел, който успява да се конкурира успешно с италианските и
немските луксозни GT купета. С място за 4 човека или по-точно 2+2 места,
XJS предлага завиден комфорт и впечатляващи динамични качества.
Първоначално за задвижване се предлага само V12-цилиндров агрегат с
работен обем от 5.3 литра, но петролната криза разразила се в края на
70-те години принуждава марката да предложи и по-икономичен 3.6 литров,
6-цилиндров, редови агрегат произведен изцяло от алуминий. В течение на
времето работният обем, както на 6, така и на 12-цилиндровия агрегат се
променя, а мощността варира от 223 до 304к.с. Съществува и версия с 6.0
литров агрегат чиято мощност е 329к.с., но от нея са произведени малко
повече от 1100 бройки с помощта на TWR (Tom Walkinshaw Racing) в периода между 1982 и 1988 година.
Всички модификации се предлагат с механична или
ръчна трансмисия. Jaguar XJS се предлага във версии : Coupe, Targa и
Cabriolet(каросерията на кабрио версията се произвежда в заводите на
Karmann). До края на 1996 година, когато е свален от производство са
произведени 115 413 автомобила. Да, числото не е фрапиращо но трябва да
се има предвид, че базовата цена на модела през 70-те години е започвала
от около 10 000 паунда.
Няма коментари:
Публикуване на коментар