сряда, 22 декември 2021 г.

Това са четирите концепции на Toyota с реални шансове за серийно производство

 По време на представянто на 15-те концепции от Toyota и Lexus стана ясно, че към Toyota bZ4X ще се присъединят поне още четири модела. Моделното семейство bZ - Beyond Zero, трябва да предлага автомобил за всеки и както знаем всички ще бъдат построени върху e-TNGA платформата на марката. 


Toyota bZ Small Crossover Concept може да се разглежда като електрическа версия на представеният преди няколко месеца Toyota Aygo X, но ние сълно се съмняваме, че концепцията споделя е-TNGA платформата. Субкомпактният електрически модел ще се предлага и в Европа, но производителят не се ангажира с дата за официалната премиера. Най-вероятно, това ще се случи най-късно до края на 2024 година. Според информацията, производствената версия на концепцията bZ Small Crossover ще разполага с енергийна ефективност от 12.3кВтч./100км. , което означава, че за да се постигне пробег от 300км., на борда място ще намира относително евтина батерия, което ще повлияе пряко върху цената на модела и ще го направи конкурентно способен. 


Toyota bZ Compact SUV Concept най-вероятно ще наследи популярната Toyota C-HR и ще бъде насочен към младите клиенти на марката. Моделът е с купеобразна форма и атрактивен дизайн, а размерите са нараснали значително, което е предпоставка за задоволително пространство в интериора. 


Няма да бъдат забравени и почитателите на седаните. С концепцията Toyota bZ SDN, марката ще отговори на очакванията на тези, които си купуват първият електромобил. Моделът е насочен към компактният клас и най-вероятно ще замени Седан версията на Toyota Corolla, като не се споменава това дали в бъдеще моделна линия ще присъстват седан и комби версии. 

Четвъртата концепция, която е с най-голям шанс за серийно производство е bZ large SUV Concept, който разполага с три реда седалки и ще бъде идентичен с производствената версия на Lexus Electrified SUV Concept. Семейният електрически SUV модел ще предлага подобаващ интериор и високо оборудване гарантиращи релаксираща обстановка по време на път. Автономията на производственият модел би трябвало да бъде минимум 700 км., което означава, че батерията ще бъде с капацитет от минимум 90 кВтч.

Целта на представянето на такова количество концептуални модели разпростиращи се във всички категории е само една. Японците целят да дезиорентират конкуренцията за своята моделна линия от електрически модели и да покаже, че е готова да отговори веднага със свой модел в сегмент, който би станал хит в близко бъдеще. Странно е обаче, че не виждаме представител в MPV сегмента, като силно се съмняваме марката да се е отказала от този клас автомобили въпреки, че търсенето на подобни модели силно намалява. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар