неделя, 4 октомври 2015 г.

Класики: Renault 4

Обикновено в раздела "Класики", представяме модели произведени след 1970 година, които имат всички шансове в близко бъдеще да се превърнат в желани колекционерски модели. Случая с Reanult 3/4 не е такъв, но до някъде автомобилът има право да бъде тук, тъй като същият се произвежда от 1961 до 1992 година. Да! Това е най-успешният модел на марката за всички времена. Замислен както конкурент на легендарната "костенурка" на VW, Renault 4 трябва да мобилизира френското население и успява. За този период от време са произведени над 8 млн. автомобила в всевъзможни модификации. 
Renault 4 е първият модел на марката с предно разположен агрегат и задвижване на предните колела. Реално това е и първият хеч модел в света. С изключително просторен интериор и задна врата, която дава възможност за лесен достъп до багажното пространство моделът става изключително желан за хора от всички прослойки. В началото той се е предлагал без задно - странично стъкло под името Renault 3, но в последствие то става стандарт и моделът получава обозначението - 4. Малко известен факт е, че колесната база от лявата и дясната страна на автомобила е с различна дължина. Това се дължи торсионното задно окачване, чиито рамена не са поставени в една права с цел да са независими едно от друго.  Механиката е проста и лесна за поддръжка, което пък го прави и изключително надежден. Ранните модели на Renault 4 се задвижват от 0.6 и 0.7 литрови, 4-цилиндрови агрегат с мощност между 22 и 32к.с. С течение на времето моторната гама на модела се развива и под предния капак място намират по-мощните 0.8, 1.0 и 1.1 литрови агрегати чиято мощност достига .......к.с. Предавателните кутии са 3 или 4 степенни, механични. 
Както стана ясно, Renault 4 се предлага на пазара цели 31 години на пазарите по целия свят. За целта марката е принудена да изнесе производството в редица държави като: Испания, Италия, Белгия, Словения, Португалия, Мароко, Алжир, Мексико, Чили, Аржентина и Уругвай. Ето това е глобален автомобил! Неговата платформа почти без промяна става донор и за по-късните модели : Renault 5, 6 и 7. 







Няма коментари:

Публикуване на коментар