петък, 5 август 2011 г.

Audi с ново поколение 1.8 TFSI


Тази седмица стана ясно, че 1.8 литровия TFSI в обновеното Audi A5 е изцяло нов. Според информацията става ясно, че 4-цилиндровия бензинов агрегат е снабден с технологията за директно впръскване на горивото от така наречения не пряк тип, при който горивото се подава в изпускателния колектор и се изпуска в непосредствена близост до всмукателните клапани така, че да може да се смеси с въздух.
Тази технология се използва при по-леки натоварвания на двигателя и подобрява икономичността му. В сравнение с предишната версия FSI, налягането при което се впръсква горивото е увеличено от 150 на 200 бара, като е налична и втора турбина.
В същото време теглото на двигателя е намалено от 135кг на 131.5кг. Буталата са изработени от нова сплав, цилиндровата глава е по-лека, картерът е от чугун, излят по нова технология, което е позволило дебелината му да се намали до 3мм.
При коляновия вал вече се използват четири, а не осем противотежести. Двигателят е с изцяло нова охладителна система, а загубите от триене са значително намалени. Всичко това намалява средния разход до 5.7л/100км, като същевременно нивата на изхвърляните Со2 в атмосферата е едва 134гр/км.

Няма коментари:

Публикуване на коментар