сряда, 24 януари 2024 г.

Обновеният Volkswagen Golf 8 ще продължава да се предлага с дизелов мотор

 Тази година легендарният модел на марката навършва 50 години, а сегашното поколение на Volkswagen Golf ще бъде последното задвижвано с ДВГ. Въпреки, че електрическите модели на марката се предлагат обозначени като I.D., името на Golf ще бъде запазено в електрическото поколение на модела, което трябва да бъде представено през 2028 година.  

Фейслифт версията на Golf 8, получава значителни промени които на пръв поглед трудно могат да бъдат забелязани въпреки новият дизайн на бронята, радиаторната решетка и фаровете. В задната си част обаче промените са свързани единствено до промененият дифузьор на бронята. За обновеният модел са налични и нови джанти, а цветовата гама е увеличена. Новост за модела е и наличието на светеща емблема, която ще се предлага срещу доплащане. 

Интериора не изненада за нас, тъй като той бе представен в началото на месеца по време на изложението CES в Лас Вегас, където стана ясно, че Volkswagen ще е първият европейски производител който ще предлага серийно изкуствен интелект на борда в своите модели. Това обаче не е съвсем вярно, тъй като тази опция ще бъде достъпна за по-високите нива на оборудване. Въпреки това, всички версии ще разполагат с 10.4 или 12.9-инчов таблет за инфотейнмънт системата с възможност за разделяне на екрана на две части, което трябва да направи управлението на функциите по интуитивно. При всички случаи цифровият  инструментален панел пред водача е с размер от 10.2-инча с възможност за смяна на интерфейса. Срещу доплащане за първи път ще се предлага и опция за дистанционно паркиране чрез приложение на мобилният телефон. Базовото ниво на оборудване включва неща като: безключов достъп и старт на автомобила, предни и задни паркинг сензори, адаптивен автопилот, поставка за безжично зареждане на телефона и трицветно амбиентно осветление. Върховите версии ще са налични с тризонов климатроник и амбиентно осветление с 30 цвята. 

Базовите версии на обновеният Golf 8 ще се предлагат с 1.5 литров, турбо бензинов мотор с мощност от 116 и 150 к.с., оборудвани с лека хибридна система и DSG трансмисия. Налична за тях ще бъде и 6-степенна, механична скоростна кутия, но в този случай отпада наличието на леката хибридна технология. Plug-in хибридните версии са с мощност от 214 и 272 к.с., куплирани с 7-степенна - DSG, а благодарение на по-голямата 19.7 кВтч. батерия, възможността за движение в изцяло електрически режим е увеличена в рамките на 100 км. 

Въпреки тенденцията за отпадане на дизеловите агрегати в автомобилите, то Golf 8 ще продължава да се предлага с 2.0 литровият, TDI във версия на мощност от 116 и 150 к.с. Версиите GTI са оборудвани с 2.0 литров, турбо мотор, куплиран серийно с 7-степенна, DSG трансмисия, а тяхната мощност ще бъде съответно от 245 или 265 к.с. в зависимост от модификацията. Освен за GTI версиите, задвижването на четирите колела ще бъде налично и за 2.0 литровият мотор, чиято мощност е сведена до 204 к.с.


Няма коментари:

Публикуване на коментар