сряда, 17 март 2021 г.

BMW i4 (G26) е новото електрическо предложение на марката

 Немската марка разкри производствената версия на BMW i4 Concept, която ще бъде налична на пазара от края на тази година, като цени за сега не се споменават. Дизайна повтаря профила на концептуалният модел и до някъде ни успокоява факта, че за разлика от BMW iX, дизайнерите на са залитнали към новия дизайн на марката за нейните електрически модели и е далеч от този на BMW I Vision Dinamics Concept. По-скоро моделът може да се приеме, като духовен наследник на  BMW 3 Gran Turismo с неговият практичен интериор но съчетан с електрически технологии от най-ново поколение включително и инфотайнмънт системата от 8-мо поколение с 5G свързаност.

Продажбите на BMW i4, започват през втората половина на тази година, като цени за сега не се споменават. Информацията за модела е оскъдна, но се знае, че първоначално той ще бъде наличен в две версии на мощност, като по-мощната (M50) ще разполага с 540 к.с. и ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 4 секунди. Обещаната автономия на тази версия е 500 км. 

Все още няма изображения на интериора, но се надяваме марката в най-скоро време да разпространи такива, както и по-подробна информация относно останалите модификации. 

+++++++++++++++++++++++++++++++

Два месеца след представянето на първите официални снимки на електрическият BMW i4, все още марката не е разпространила официални снимки на интериора, но в интернет пространството се появиха неофициални изображения, които ни го представят в детайли. По всичко личи, че електрическата моделна линия на марката ще се придържа към минимилистиката наложена в BMW iX, а пред водача място ще намират двата сдвоени дисплея с размери съответно от 12.3 и 14.9-инча, насочени към водача. Последното поколение на системата iDrive, работеща с 5G технология, разбира се ще бъде главен акцент, но ювелирно изработените контролери и плаващата централна конзола между предните седалки липсват в този модел. 

Успоредно с разкриването на интериора станаха ясни и подробностите относно механиката на модела. Базовата версия eDrive40, разчита на електромотор позициониран на задния мост с мощност 306к.с., получаващ енергия от батерия с капацитет 81.5 кВтч. Според информацията ускорението на тази версия до 100км/ч. от място става за 5.7 секунди, като максималната скорост възлиза на 187 км/ч. Посочената автономия тук е 482 км., а при случай на нужда, чрез бързозарядна станция за 10 минути ще могат да бъдат заредена енергия за около 150 км. 

При версията i4 M50, нещата придобиват друга визия. Тук имаме два електромотор позиционирани съответно на предната и задната ос с обща мощност от 469 к.с., но в случай на необходимост за 10 секунди можете да разполагате с пълният капацитет на електродвигателите, който възлиза на 536 к.с. При тази версия ускорениеот до 100 км/ч. от място става за 3.9 секунди, а максималната скорост възлиза на 225 км/ч. По-голямата производителност обаче се отразява и на автономията, която в случая е 395 км., но пък за сметка на това батерията ще може да се зареди само за 30 минути в диапазона от 10 до 80%.  


Няма коментари:

Публикуване на коментар