Ако не сега, то до няколко години второто поколение на Saab 9-5, има огромен шанс да се превърне в класика, тъй като от него са произведени едва 11 280 бройки, поради причини, които всички знаем. Моделът е базиран върху преработената платформата на първото поколение на Opel Insignia и не разполага с кой знае какви иновации, но така или иначе усилените зони за деформация и по-скъпите материали го извеждаха едно ниво над немският модел. Малко преди фирмата да обяви несъстоятелност, бе представена и комби версия на модела (Saab 9-5 SportCombi), която обаче така и не влиза в серийно производство, а ако някой по една или друга причина е успял да се сдобие с такава версия, то несъмнено ще получи значителни дивиденти.
Saab 9-5 се предлага с бензин и дизелови, турбо агрегати с работен обем от 1.6 до 2.8 литра, куплирани с 6-степенни, механична или автоматична трансмисия предаващи движението към предните или четирите колела. Въпреки високата мощност, която за някои от модификациите достига - 300к.с., динамичните характеристики не са впечатляващи поради високото общо тегло на автомобила, което идва от конструктивните промени в купето, които пък от своя страна правят модела един от най-сигурните на пазара.
Не е тайна, че моделът търпи критики относно качеството на изработка, както и за дизайна. Това обаче не пречи той да бъде добре приет на пазара в Северна Америка и дори да бъде обявен за автомобил на годината в Сингапур.
Няма коментари:
Публикуване на коментар