Не са много марките със 100 годишна история зад гърба си. Една от тях е Maserati, която точно преди един век е основана от четирима братя със същата фамилия в Болоня. Трябва обаче да изминат повече от 10 години за да стане първият им автомобил факт. Това е спортен прототип подготвен за състезанието Targa Florio, управляван лично от един от братята, а именно от Алфриери Мазерати, който финишира на първа позиция. От тогава всички автомобили на марката стават синоним за бързина, а всички производители на спортни автомобили по това време започват да се съобразяват с продуктите на Maserati. Марката предлага състезателни болиди с 4, 6, 8, 12 и дори 16-цилиндрови агрегати. На нея обаче са и необходими повече от 40 години за да предложи автомобил пригоден за всекидневна употреба.
Първият модел, който има претенции да е пригоден за цивилните пътища е A6 Gran Turismo. Той е представен през 1947 година, като дизайна е дело на Pininfarina. За задвижване, А6 GT разчита на 6-цилиндров, 1.5 литров агрегат с мощност 65к.с. В по-късен етап се предлага и версия с работен обем от 2.0 литра и мощност 120к.с. Моделът се радва добър пазарен успех и се предлага до 1956 година, като конкурент на моделите предлагани по онова време от Jaguar и Aston Martin.
Истинският успех и слава обаче идва едва през 1963 година, когато е представен първият в света луксозен, спортен автомобил с четири врати. Това е първото поколение на Qutroporte проектирано от Pietro Frua и асемблирано в работилниците на Vignale. Спортният седан е оборудван с 4.1 литров, V8-цилиндров агрегат с мощност 256к.с., куплиран с 5-степенна, механична или 3-степенна, автоматична трансмисия. Модел с лекота развива 230км/ч, което е било немислимо за подобен род автомобили. През 1966 година се предлага и версия с мощност 299к.с. и максимална скорост от 255км/ч., а богаташите не питат за цената на модела. С известни прекъсвания, Maserati Quatroporte се предлага и до днес, като се радва на шест поколения.
През годините марката преживява редица трудности и сътресения, като преминава под владението на Chrysler, Citroen, De Tomaso и Ferrari. От 1993 година марката е собственост на FIAT, а през 2003 година се отделя от Ferrari и в момента тя изживява своя ренесанс, като стойността на марката е оценена над 1.7 млрд. долара. С разнообразна гама от най-различни модели включително и SUV, който ще се появи на пазара до броени месеци, гамата на марката в момента е най-разнообразна от когато и да било. Продукцията и в момента надвишава 35 000 автомобила годишно, а до края на 2018 година тя трябва да достигне границите от 75 000 автомобила годишно.
Няма коментари:
Публикуване на коментар