Bosh представи своя разработка на първото по рода си електрическо задвижване на съединителя на автомобила. Той е съставен от два отделни компонента. Педал оборудван с понтенциометър,който отчита неговото положение и електромотор комбиниран с пневматична помпа, задвижваща вилката на скоростната кутия, както е при конвенционалните, механична трансмисии. Връзката между двата компонента се осъществява чрез кабели. Предимствата на тази система са, че младите и неопитни шофьори ще забравят за загасването на двигателя по време на потегляне от място, тъй като за работата на системата се грижи електронен блок, който следи за моментното състояние на автомобила и намеренията на водача. Не на последно място е и факта, че работата с педала на съединителя ще бъде в пъти по-лека. Според поризводителя, тази система ще допринесе за икономия от до 10% на гориво, но това е с известни уговорки. След всички предимства, които са безспорни трябва да се спомене, че реално обратната връзка е изчезнала. Водача, няма да може да добива реална представа за работата на системата, както и да разпознава момента за подмяна на феродовия диск. Последното е лесно разрешим проблем, който може да бъде отстранен с датчици за износване на феродото по подобие на тези в накладките на спирачките. Все още няма конкретна информация за това, кога ще видим сериен модел оборудван със системата eClutch.
Няма коментари:
Публикуване на коментар