Без свян можем да кажем, че Peugeot 205 е един от най-добрите хеч модели правен някога. Неговата разработка започва в края на 70-те години, а до серийно производство се стига през 1983 година. Произвеждан до 1998 година, моделът е в тираж от над 5.3 милона екземпляра и е доказал своите качества. Той се предлага с бензин и дизелови агрегати чиито работен обем варира от 1.0 до 1.9 литра. Именно този хеч демонстрира, че с дизелов мотор е възможно да се демонстрират и спортни амбиции. Моделът DTurbo, със своя 1.8 литров, турбо-дизел и мощност 90к.с., показва феноменални показатели относно динамика и разход на гориво не познати за дизеловите модели до тогава. Не зависимото, предно окачване комбинирано с торсионна греда на задния мост са сполучлива комбинация и показват своите качества в пълният им блясък Съществува и версия с централно разположен агрегат с мощност 200к.с. задвижващ четирите колела, но тя е произведена в ограничен тираж от 200 бройки, необходими за хомологацията в група В, която тогава господства в световния рали шампионат.
Цивилните версии се предлагат с 3 и 5 врати, както и във версия
кабриолет, чиито дизайн е дело на Пининфарина. Мощността на бензиновите
агрегати варира от 51 до 122к.с. Общото тегло, което е под един тон
позволява на 1.4 литровия агрегат с мощност 74к.с., да ускори
автомобила до 100км/ч за 10.4 секунди, като средния разход на гориво не
надхвърля 5.4л./100км - показатели, които са били без аналог по това
време в този клас. С настъпването на новото десетилетие моделът е
освежен, но дизайнът не е променен. Интериорът обаче е изцяло нов и
значително по-модерен. През 1998 година 205 е заменен от 206, който
повтаря и дори надминава неговия успех, но не е така надежден. Въпреки
това и той също става бестселър в своя клас, като по този начин марката
дава ясно да се разбере, че конкурентите трябва да се съобразяват с
нейните продукти.
Няма коментари:
Публикуване на коментар