събота, 27 август 2011 г.

Най-икономичният: Volkswagen Lupo 3L



Въведен в експлоатация през 1998 година, VW Lupo е един от най-малките и същевременно икономични модели на пазара. Първообразът на Volkswagen Up се предлага с 3 и 4-цилиндрови, бензин и дизелови агрегати с работен обем от 1.0 до 1.7 литра. Тяхната мощност варира между 50 и 125к.с., като някои от версии се радват на добър пазарен интерес. Такъв и представения - Lupo 3L, презентиран, като 3 литров модел, чиито среден разход не надхвърля 3л/100км, което го и прави най-икономичния модел предлаган на пазара. Оборудван с 1.2 литров, 3-цилиндров TDI агрегат с мощност 61к.с., малкият автомобил без проблемно достига скорост от 165км/ч. Тайната на ниския разход се крие в редица трикове, които компанията е приложила в този модел. Купето е значително олекотено, като е с близо 150кг. по-леко от конвенционалната версия. Вратите, капака на двигателя, рамките на седалките, блока на двигателя и част от окачването са направени от алуминиеви и магнезиеви сплави. Специално внимание е отделено и на аеродинамиката и разпределението на масите, като акумулаторната батерия е изместена в задната част на автомобила. Серийно Lupo 3L е оборудван и с гуми с ниско съпротивление на триене, което също допринася значително за ниския разход. Не трябва да се пропуска и факта, че именно това е един от първите модели предлагани серийно със Стоп/Старт система. Всичко това обаче има своята цена, тъй като базовата версия на 3L стартира в дилърските мрежи на фирмата с цена от близо 15 000 евро.

Няма коментари:

Публикуване на коментар