сряда, 29 октомври 2025 г.

Mitsubishi Elevance Concept: Автономен SUV за селски туризъм

 


Mitsubishi е компанията, която в Европа се занимава с преименуване на модели от гамата на Renault, сякаш няма собствена идентичност. В същото време, у дома, в Япония, се прави на голям играч, представяйки концептуални и футуристични глупости. Какво се случва с тази компания? нищо ново. само прилива от пусто в празно. 

Сега внимание! На японското изложение ни показват нещо, което трябвало да съчетава  офроуд твърдост с интериор, наподобяващ театрален салон. И, забележете, съответстващо ремарке за къмпинг с душове и амбиентно осветление. Концепцията се казва Elevance. Plug-in хибриден SUV с три реда седалки. Luxe Adventurer - такава е темата. Това е като да си сложиш скъп часовник, преди да отидеш да копаеш картофи. Дизайнът е най-новата еволюция на Dynamic Shield с разделени фарове, тънки дневни LED светлини и интегрирана в бронята решетка. Всичко е динамично и със щит, но резултатът е, че прилича на поредния китайски електромобил. Има футуристични стъклени елементи и срещуположно отварящи се врати. Друг акцент е капсулообразната оранжерия с издължен стъклен покрив, ограден от скулптурни задни калници с плаващ дизайн. Което е като да си построиш стъклена градина на покрива на джипа. И ако премахнем всичко това, казват, че можело да стане наследник на Pajero Sport. Можело! Което на корпоративен език означава: "Нямаме идея какво ще правим, но ето нещо лъскаво, което да ви занимава."


 Интериорът предлага място за 6 човека на три реда седалки и напълно равен под. Най-важното е, че предните седалки могат да бъдат обърнати назад, създавайки уютна всекидневна. Това все пак е кола, а не апартамент. И за да е пълна илюзията, таблото е покрито с екран от край до край, който се състои от 3 дисплея и четвърти позициониран на футуристичният волан. Има и въртящ се селектор за режими на шофиране (Eco, Auto, Tarmac, Gravel, Snow, Mud, Power). Седем режима! Но за какво са ти седем режима, когато имаш AI Co-Driver, който може да помогне за препоръчване на най-добрият вариант.


За радост силовият агрегат е Plug-in хибрид, а не бездушен електромотор. Той работи с въглеродно неутрални горива, което е по-скоро пожелание. Все пак има и електромотори и то четири на брой, които задвижват всички колела чрез нещо наречена S-AWC. Батерията е с голям капацитет която осигурявала достатъчно мощност да дава светлина на цял базов лагер. Разбирате ли? батерията не е за да караш, а за да си светиш в гората! И за капак, има ремарке с голяма двойно легло, малка кухня и дори душ кабина. Това явно е целият свят на марката днес: луксозна, претрупана, прекалено сложна и екранизирана илюзия за къмпинг. Явно няма да види производство, но е достатъчна, за да ни занимава, докато компанията продължава да се преструва, че не е просто Renault с друго лого! 


Няма коментари:

Публикуване на коментар