сряда, 20 август 2025 г.

Lucid превръща своят Gravity в луксозен офроудър

  Пренасяме се в света на мръсните джипове и електрическите кросоувъри, които изглеждат. Добре дошли и в света на Lucid, където инженерите са си казали: "Хайде да вземем най-малко вероятно превозно средство за офроуд и да го превърнем в такова!" Резултатът е Lucid Gravity X - концепция, която кара всеки да се замисли дали не е време да си купи малко по-голяма саксия, за да паркира колата си в нея. Lucid Gravity X Concept беше представен миналата седмица на Pebble Beach Concours d'Elegance, събитие, където обикновено се показват коли, които са прекарали повече време в гараж, отколкото на път. И ето го, X-ът, обзаведен с всичко, което може да ти потрябва за... да, правилно, за да изглеждаш сякаш отиваш на приключение. 


Най-забележителните промени в сравнение със серийният Lucid Gravity са допълнителните офроуд елементи и масивната скара за багаж на покрива с вградени LED светлини, защото знаеш, че когато се изгубиш в пустинята, е важно да имаш светлини, които да привличат вниманието на хеликоптерите. Окачването е повдигнато, а гумите са толкова големи и агресивни, че изглеждат сякаш могат да преодолеят дори най-зловещата дупка на околовръстното на София между кръговото за Банкя и Горна Баня. Външният вид е подсилен с офроуд пластмасови облицовки, които обикалят калниците и страничните прагове. А предната броня, която изглежда, че е готова да се сблъска с някоя скала, всъщност има интегрирани куки за теглене. но най-интересният детайл е на капака, където има топографска карта, която показва Death Valley и Big Sur, за да не забравиш къде си бил... или къде би трябвало да отидеш. 


Въпреки офроуд облеклото, Gravity X си остава същият луксозен кросоувър отвътре. Има си кожени седалки, дървени елементи, и... да, дори по-издръжливи постелки за пода, защото се предполага, че може да внесеш малко кал вътре.


Под всичко това, X-ът си е стандартен Gravity Grand Touring, задвижван от два електромотора с обща мощност от 828 к.с., захранвани от тягова батерия с капацитет 124 кВтч. с която може да изминете до 724 км. Повече от достатъчно, за да стигнеш до края на гората... и обратно. Въпреки че, честно казано, с тези нови гуми и по-високо окачване, пробегът може да се поизпари малко. Но кой ти гледа пробега, когато имаш кола, която изглежда толкова екстремно. Главният дизайнер на Lucid, Дерек Дженкинс, описва концепцията като "естествена еволюция", което, в превод, означава: Взехме един вече съществуващ модел и го натъпкахме с офроуд екстри. В крайна сметка, дали ще видим Gravity X на пазара? Предвид скромните промени спрямо стандартния модел, шансовете са добри, но предвид състоянието на марката и слабите продажби на нейните модели, вероятността това да се случи и по-скоро нулева. Lucid се нуждаят от нещо, с което да се борят срещу Rivian R1SRivian R1S, а този офроуд кросоувър може би е точно това, от което имат нужда. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар