Хората от Karma са решили, че не могат да стоят със скръстени ръце. Докато всички останали се фокусират върху скучните електрически коли, те са решили да направят нещо различно. Показаха два нови модела. Единият е Karma Amaris, а другият е производствената версия на Karma Gyesera, която видяхме като прототип миналата година. Наричат ги хибриди с удължен пробег. Което, ако се замислите, е просто един по-сложен начин да кажеш, че двигателят е там само за да зарежда батерията. Което, разбира се, е доста умно. Защото можеш да сложиш по-малка батерия, което прави колата по-лека. И можеш да караш, без да се притесняваш, че ще останеш без ток. Просто отиваш на някоя бензиностанция и си зареждаш. първоначално и двата модела са замислени като електрически такива, но от Karma Automotive си признаха, че са сменили стратегията. Защото търсенето на електрически коли не е толкова голямо, колкото са си мислили. Особено в премиум сегмента. Затова сега ще се фокусират върху тези хибриди, а електрическите ще дойдат по-късно. Gyesera ще влезе в производство през 2025 година. И ще струва около 165 000 долара. А Amaris ще дойде след това, за около 200 000 долара. И двете ще се правят в завода им в Калифорния. Което е доста интересно, защото това е американска кола, направена в Америка.
Ако смятате, че стилът на Gyesera ви е познат, не сте сгрешили. Тя е наследник на Revero. Която пък е била наследник на оригиналната Fisker Karma, но това е друга история. Така че, това е една кола, която има доста дълга история. И която продължава да се преражда. Каросерията на Gyesera е направен от алуминий и въглеродни влакна. Което я прави лека и здрава. Дизайна е леко променен в сравнение с този който видяхме миналата година. Има нисък преден капак и по-голям отвор за радиатора, както и променена задна част.
Интериорът също е променен. Има и нови седалки, които дават повече място на тези отзад, както и много технологии. За да бъде всичко модерно. Виждаме променена централна конзола, по-голям екран и нов волан. Но истинският трик е в детайлите. Интериорът е покрит с кожа "Moondust" и акценти в "Atmosphere Blue". Звучи като нещо, което бихме намерили в луксозен частен самолет, а не в кола. Има и някакви тънки метални елементи, които преминават от врата до врата. От Karma твърдят, че са противник на гигантските екрани, които са навсякъде. Е, браво! Вместо това, те са направили екраните дискретни и ориентирани към водача. Екраните са преработени, за да са по-интуитивни, което на нормален език означава, че няма да ви трябва ръководство, за да разберете как работи климатикът. Тук обаче започват истинските приключения. Колата се управлява от цяла нова система, базирана на нещо, наречено Qualcomm 8155. Тя разполага с някакъв HMI интерфейс с графика "Target Acquisition", която уж се адаптира към шофьора.
Голямото събитие е под капака. Там се крие хибриден силов агрегат EREV на Karma, който е като бавно разпалващ се огън. Достатъчно силен, за да генерира 566 к.с. Тези цифри означават, че може да се изстреля от 0 до 100 км/ч за точно 4 секунди. Достатъчно бързо, за да изплаши някои от пешеходците. Като цяло, Karma са направили това, което знаят най-добре. Красиви коли. Но този път са добавили и малко разум. Защото, нека си го кажем, ако искаш да си купиш електрическа кола, трябва да имаш търпение. А тези хибриди са за тези, които нямат.
Няма коментари:
Публикуване на коментар