Добре дошли в бъдещето! А то, както можеше да се очаква, изглежда малко...странно и електризирано. Mercedes-AMG, онези хора, които доскоро правеха двигатели, които ревяха като разярени мечки, сега се прехвърлят на ток. И го правят по грандиозен начин с концепцията GT XX. Това е безумно четириврато купе, което изглежда така, сякаш е избягало от научнофантастичен филм и е забравило да си сложи костюм за Хелоуин. Под капака или където и да е там, където са двигателите в електричките има три аксиални двигателя. Колко вълнуващо, нали? Три електромотора които произвеждат комбинирана мощност от 1341 к.с., достатъчни да разместят континенти. Тази концепция е проектирана да представи визията на наследника на Mercedes-AMG GT4 (X290) и същевременно е по-нататъшно развитие на концепцията Mercedes Vision EQXX EV. Освен че е електрически, моделът има един такъв странен екстериор който гарантирано ще предизвика смесени реакции. От типа, при който хората се питат дали са пияни или пред тях наистина стои модел на Мерцедес.
Предната част, прилича на риба, която се е усмихнала твърде широко. Доминирана е от масивна решетка обхващаща почти цялата ширина на автомобила. Толкова е широка, че дизайнерите, тези луди гении, е трябвало да вградят в нея малки фарчета. По-нагоре са разположени едни такива подредени фарове и преден капак, вдъхновен от моторните спортове, с разделените си въздушни отвори. На други места пък има нещо което плавно преминава във външните ръбове на вертикалните въздушни завеси. Сякаш са решили да съберат всички футуристични идеи, които са имали, в една кола. Задната част е малко по-семпла, но все пак е достатъчно мускулеста и има активна въздушна спирачка. Добавят се и дифузьор от въглеродни влакна и 6 кръгли LED задни светлини. Концепцията обаче е по-забележителна с това, че е оборудвана с така наречения MBUX Fluid Light Panel, който има над 700 RGB светодиода. Това позволява да комуникираш с външния свят чрез текст или анимация. Можеш да си пишеш: "Махни се от пътят ми" или да показваш анимация със среден пръст. Безсмислените акценти се допълват от високоговорители, интегрирани във фаровете, защото кой не иска фаровете му да свирят музика, и оранжевата боя от концептуалният Mercedes Vision One-Eleven, който е като Мона Лиза в сравнение с това което виждаме днес. въпреки това всичко е съпроводено от един от най-ниските коефициенти на съпротивление от -0,20. Ето това е аеродинамика - ще се плъзга по въздуха като топъл нож през масло.
Докато Mercedes преди се фокусираше върху кожа и дърво - онези неща, които те карат да се чувстваш като в скъпо кабаре, интериорът на GT XX прилича на симулатор. Това усещане се усилва от 10.25-инчов дигитален инструментален панел, 14-инчова инфоразвлекателна система и компактен волан, вдъхновен от още по-безумния Mercedes-AMG One. Има си и уникална централна конзола с осветени оранжеви тръби, предназначени да напомнят за високоволтови кабели. Концепцията разполага също със седалки от въглеродни влакна, покрив от въглеродни влакна и подово покритие, изработено от 100% рециклирани материали. Колко готино е да си Еко, докато караме кола с 1300 коня и батерия направени от руда добита с помощта на детски ръчички (Деца копаят смърт, за да караме електрически автомобили!).
Въпреки че стилът несъмнено ще привлече внимание от типа, при който хората си вадят телефоните да снимат, а после се чудят какво точно са снимали, най-важните детайли се крият под каросерията. Това е ясно, тъй като концепцията е базирана на новата AMG.EA платформа и разполага с високопроизводителна батерия, разработена от нулата. Трите електромотора за които стана дума по-горе са от Yasa и предлагат висока мощност в изключително компактен корпус. Тези неща ще влязат в производство следващата година и ще ги видим в редица предстоящи модели на AMG, включително и SUV-ове. С други думи, пригответе се - електрическата лудост предстои. Mercedes не разкри много подробности за двигателите, но потвърди, че един е монтиран отпред, а два са отзад. Това дава на концепцията възможност за напълно променливо задвижване на всички колела, както и комбинирана мощност от над 1341 к.с. Това е достатъчно, за да позволи на автомобила да достигне максимална скорост от 359 км/ч. С други думи, ако си сложите крака на пода, ще ви излезе гръбначният стълб през.....където си изберете. Бързо е зареждането на батерията. Според производителят технологията с анод със съдържание на силиций предлага възможност за бързо зареждане от 5 минути, което ще бъде достатъчно за да бъдат изминати 400 км. Ако се задълбочим малко, ще разберем, че батерията има цилиндрични клетки и лазерно заварен алуминиев корпус. Тези разработки обещават икономии на тегло, както и бързо разсейване на топлината. Говорейки за последното, батерията разполага и с „високотехнологична охлаждаща течност“, която обикаля всяка отделна клетка, за да поддържа оптимална температура. С други думи, тези батерии са по-добре охладени от вас в ресторант на Северния полюс.
С други думи, Mercedes -AMG GT XX Concept е повече от концепция. Това е смел поглед към това как AMG вижда високопроизводителните електрически автомобили: мощни, футуристични и технически авангардни.
Няма коментари:
Публикуване на коментар