понеделник, 23 юни 2025 г.

Jetour G700: Китайският звяр, който ще ви накара да забравите за всичко, освен за пътния данък

 


Ето го и него - Jetour G700. Първият модел от премиум подразделението на марката Jetour, наречено Zongheng, който видяхме за първи път в началото на годината. Звучи като име на древен войн или някаква тайна организация, но всъщност е просто нов китайски джип. Помните ли, че го показаха още в началото на годината (Jetour представя новият си бранд наречен Zongheng, чието портфолио включва и SUV-амфибия)? Ами, сега изглежда, че вече се стяга за път. В началото на лятото забелязаха експортната му версия която ще се предлага и в ОАЕ. Разбира се. Там обичат големи, лъскави играчки. Изглежда, че те ще са едни от първите, които ще се радват на този китайски колос. Очаква се G700 да се появи на пазара преди края на тази година. И да, вече е получил официално разрешение за масово производство от Министерството на промишлеността на Китай. Което значи, че скоро ще залива света.


Новото тук е, че според представители на марката, този джип ще бъде оборудван с иновативното шаси, което му позволява да плува в малки басейни. Правилно чухте - плува! Значи може да минете през наводнена улица, без да ви пука. Или просто да впечатлите съседите. И още по-добре - може да се върти около оста си. С други думи, да се върти на място. Външността на новия Jetour Zongheng G700 е проектирана в отличителен стил, близък до кросоувъра Jetour Traveller / Shanhai T2. Тоест, ще изглежда грубо, ъгловато и доста агресивно. Правоъгълни фарове и широки арки на колелата. И за да е пълна картината - вратата на багажника е с панти и...резервна гума. Класика. Сякаш сте на сафари, а не на околовръстното. Размерите? Ето тук става страшно. 5.20 метра дължина, малко над 2 метра широк и 1.95 метра височина. Междуосие от 2870 мм. Да, това е огромен SUV. Ще ви трябва специално разрешение за паркиране. Кабината може да побере пет или шест човека. Защото кой се задоволява с четири? Пътният просвет е "неизвестен", но ъглите на подход и отклонение са 30 и 25 градуса. Което означава, че може да качите бордюр с височина на малко дете, без да ви пука. Този хибриден колос тежи между 3063 и 3180 кг. и то празен. Повече от три тона. Разбирате ли? Това не е кола, това е мобилна крепост. Може да тегли и ремарке до 2500 кг. За да си домъкнете цялата къща на вилата. Ето това е практичност. Единственият улов е, че с монтиран теглич, ъгълът на "танковия завой" намалява до 19 градуса. Значи няма да можете да се въртите толкова ефектно. Жалко.


Jetour Zongheng G700 се задвижва от патентованата хибридна система на Chery - CDM-0. Под капака имаме 2-литров турбо бензинов мотор с мощност 211 к.с., комбиниран с хибридна трансмисия DHT и електрическо задвижване. Общата мощност? Дръжте се! 761 к.с. Има си система за задвижване на четирите колела с три блокируеми диференциала, за да сте сигурни, че ще минете отвсякъде. Максималната скорост е ограничена до 180 км/ч (явно за ваше добро). Но ускорението до 100 км/ч отнема само 4.6 секунди. А разходът? Средният разход на гориво в хибриден режим е само 1.4 л/100км., а с заредена батерия и резервоар ще можете да изминете до 1400 км. Значи ще пътувате до другия край на Европа без да спирате. 

А сега, за интериора. За салона, дето ще прекарате часове, заклещени в трафика или по пътя към морето. Снимки? Ами...няма! Или просто още не са решили дали да сложат пластмаса от рециклирани бутилки или от нещо по-лъскаво. Е, ще чакаме. Защото, както знаем, най-важното е не как изглежда вътре, а какво може да прави отвън, нали? Поне докато не се наложи да седнеш в него.


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ето, не ни оставиха дълго да чакаме! Само няколко часа след като публикувахме новината за G700, станаха ясни подробностите относно интериора на този модел. В зависимост от конфигурацията, интериорът на G700 може да има 2 или 3 реда седалки. Във втория случай, за по-голям комфорт на пътниците, вторият ред е с  отделни кресла оборудвани с масажна и вентилираща функции. Впечатление прави, че вместо обичайния дисплей за цифровият инструментален панел пред шофьора, под предното стъкло е инсталиран тесен и много широк екран. Той ще показва основна информация - скорост, гориво (или каквото там има хибридът). В центъра, както си му е редът, е разположен голям 15.6-инчов тъчскрийн за мултимедийната система. Ето това вече е монитор, а не просто дисплей. Достатъчно голям, за да гледате филми, докато чакате в задръстването. Най-добрата новина за консерваторите е централният тунел обсипан с физически бутони и дръжки. Да, правилно чухте - не само тъчскрийн и виртуални менюта. Има си истински бутони и дръжки, които можеш да пипнеш. И, разбира се, ще има и подложка за безжично зареждане на телефони, за да не се мотаят кабели по седалките. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар