петък, 25 април 2025 г.

Geely Galaxy Cruiser вдига нивото и хвърля ръкавицата на утвърдените играчи в SUV сегмента


 Още е прекалено рано да се правят каквито и да е изводи относно случващото се на автосалона в Шанхай, но по всичко личи, че автопроизводителите които през последните 100 години диктуват условията, то трябва да са сериозно притеснени относно своето бъдеще и да са благодарни на предпазните мита които САЩ и Европейският съюз поставят на китайските стоки. Това до някъде се дължи на факта, че електрическите технологии на практика дадоха равен старт на едва прохождащи китайски фирми, които до преди няколко години можеха и произвеждаха само пирони и спици за колела. Сега обаче китайското автомобилостроене е на нивото което американците бяха през 50-те години, спрямо останалите. Приемайте го както искате. 


Последният пример за това което се опитваме да кажем е Geely Galaxy Cruiser. Това е плъноразмерен SUV с офроуд насоченост, който има всички шансове да промени правилата на играта. Ясно е, че за задвижване новото предложение на Geely разчита на хибридна система с удължен пробег, която в случая не представлява интерес. По-интересното е, че за първи път в историята на автомиобилостроенето, задвижването и дори управлението на автомобила е поверено на изкуствен интелект. Електрифицираното задвижване е снабдено с AI, който ще може да преценява според терена и атмосферните условия, какъв режим на движение да избере или иначе казано, дали автомобилът да се движи като конвенционален модел, електрически такъв, хибрид или като EREV. Тази система също така ще се адаптира към различни терени и ще избира в реално време най-добрият сценарии на шофиране. Интелигентната технология за задвижване на четирите колела непрекъснато регулира въртящият момент към всяко едно от колелата за по-добре сцепление. Като допълнение Geely Galaxy Cruiser може да изпълнява някои познати трикове като: завъртане на 360 градуса, така наречената рачешка стъпка и движение на три колела в случаи, че някоя от гумите е непоправимо повредена. Това от своя страна подсказва, че окачването е снабдено с хидравлично окачване. 


И това не е всичко. Galaxy Cruiser е амфибия или поне може да се смята за такъв, тъй като има възможност да плува в рамките на два часа при скорост от 9 км/ч. За да докаже Geely, че това не е просто случайност, моделът е оборудван със сонар и радар за газене, а в навигацията са вкарани и някои речни маршрути. Управлението може да бъде напълно автономно и през това време водачът и пътниците да се наслаждават на водния круиз. 


Производителят съобщава още, че Galaxy Cruiser разчита на собствени сателитни комуникации G-AES, която е с непрекъснато наблюдение на автомобила и обстановката около него на всяко кътче от планетата. Има възможност, моделът да бъде оборудван и с изследователски дрон.


Единственото успокоение за останалите производители е, че Geely все още не е обявил официално кога ще стартира продажбите на своето швейцарско ножче, чието име от китайски се превежда буквално като боен кораб - Battleship. Цени също не се споменават, но до колкото познаваме китайците, в родината си този модел няма да струва повече от 100 000 долара и то снабден с всички възможни екстри и системи за автономно шофиране, което в случаят може да работи и извън пътя. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар